Gå til innhold

Roger Wilco-lydinnstillinger?


Einar Kristiansen

Anbefalte innlegg

God dag! Er det noen som kan hjelpe meg med lydinnstillinger til Voicen? Plages litt med å få det 100% bra.Når jeg Tester Mike er den helt perfekt,med når jeg er ute på nettet så får jeg høre at jeg er uklar og skurrete hva det nå måtte være "[Gal]" det er sikkert en enkel skrue å fikse,har vært fint om noen kunnet ha sendt meg ett oppsett på alle lydinnstillingene...På forhånd takk "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsett på alle lydinnstillingene kan man nok ikke sende, fordi dette er forskjellig fra maskin til maskin og person til person.

 

Selvtesten i RW er ikke så god, og gir ofte for dårlig eller god lyd tilbake. Men det er også mange andre faktorer. F.eks. hvilken RW-server du er koblet til, hvor mye trafikk det er på den og hvor rask linje du selv har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Lydstyrken vi sender inn i RW må ikke variere særlig mye. Noe av grunnen til at forhåndstestingen i RW ikke fungerer i 'kampens hete', er at de fleste av oss har en tendens til å snakke høyere når vi blir stressa.

 

Jeg anbefaler på det sterkeste å bruke mikrofon som er festet til headsettet. Dermed elimineres i alle fall faktoren som har med avstand til mikrofonen å gjøre.

 

Mikrofonen skal ALDRI stå rett foran munnen. Der plukker den opp vindgufs opp til orkan styrke når vi snakker om PushBack og andre ord med 'eksplosjonslyder' som P, B, T. Mikrofonen hører stemmen vår like bra om den står ved munnviken. Der er den i ly for vinden.

 

Hvis du ikke har mikrofon på headsettet, så hold i alle fall samme avstand til mikrofonen når du snakker.

 

Kjør testen i RW flere ganger, og bruk samme stemme du vil bruke online. Skru opp styrken på mikrofonen for hver test. Når resultatet blir forvrengt, skrur du styrken ned et hakk igjen. Høres det da bra ut, er du ganske nære målet. Hvis du har tendens til å bli stressa og snakke høyere, og får kommentar om at du lyder 'forvrengt', kan du skru ytterligere ett hakk ned på mikrofonstyrken.

 

Bruk headset til å lytte med. Hvis du bruker høyttalere, vil lyden fra dem plukkes opp av mikrofonen, og forårsake ekko og andre ulyder som vil forverre taletydligheten.

 

Vidar

 

[ 04-05-2002, 03:26: Endret av: Vidar Eggen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Joa,ha nu fått RW'en på stell. "[stort

Bruker headset/m mic. Mic'en har jeg ca 10cm fra munnen rett ut så det fungerer bra.

Her er mitt oppsett på "adjust" i RW'en:

Speaker Volume: Står litt over fjerde hakk (sett ovenfra)

Mice Input Level:Står på midt på skalaen.

Dette skal vist fungere perfekt etter som jeg snakket med Jan Kristiansen "[Cool]""[Cool]""[Cool]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...