Gå til innhold

Hva i all verden er det som går av folk!?


Christian Håkonsen

Anbefalte innlegg

Jeg har i lang tid sett kranglene i forumet her, men det har jeg ikke brydd meg så mye om. Jeg har bare så enkelt latt være å lese eller å svare, men nå kan jeg ikke la være lengre!

 

I kveld var jeg på vei fra EKCH til ENGM online. Da jeg skulle kontakte ENOS CTR ble jeg møtt av folk som jodla og bare (unskyld uttrykket) kødda. Jeg ble rett og slett sjokkert. Nå går denne drittkastingen over til å ødelegge online flygning! Det som sjokkerte meg mest av alt var at det var Jan Kristiansen og en L_Kristiansen som var de som var på kanalen. Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det blandt annet Jan som representerer Norge for VATSIM! Han er training director ihvertfall. Jeg håper inderlig at det er "fylla som har skylda" (hørtes slik ut) ettersom Jan virker som en grei kar. Ellers så kan det ha vært noen andre som har misbrukt hans nick, så jeg burde kanskje egentlig ha kontaktet han først, men jeg må bare få dette ut før jeg tar kvelden.

 

Senere kom det flere som kun satt å slang dritt. Dette hørtes ut som ungdommer på stemmene. De slang også direkte bemerkninger til Georg som var så ufine at jeg ikke vil gjengi dem. Disse skiftet nick heletiden, så jeg vet ikke hvem de var. De brukte også nickene til å lage ord som ikke hører hjemme noe sted.

 

Håper dette får folk til å tenke seg om før de gjør noe så destruktivt. Det ødelegger for alle andre!

 

Christian

 

[ 27-03-2002, 02:00: Endret av: Christian Håkonsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Christian Håkonsen:

De slang også direkte bemerkninger til Georg som var så ufine at jeg ikke vil gjengi dem. Disse skiftet nick heletiden, så jeg vet ikke hvem de var. De brukte også nickene til å lage ord som ikke hører hjemme noe sted.

 

Christian

Hei Christian!

 

Dette er ikke noe nytt det nei. Har prøvd å ta dette opp flere ganger ,men ble møtt med ignorering o.l.

 

[ 27-03-2002, 02:18: Endret av: georgkorycki ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg skynde meg å føye til at jeg i samme tidsrom var i på irc og b.la hadde en prat med Georg, og som jeg sa til han, jeg står IKKE bak, da det kanskje er naturlig for mange å tro det etter den siste tidens hendelser!

 

Det som skjedde på enos_V_ctr i kveld, ja det var ren fjortis rasisme på sitt verste, jeg må si det der virkelig var over grensen, og langt inn i jamtland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også online ENSN - ENBR, med ENOS_V_CTR, men opplevde ikke noe av dette, kun litt prat om en PC som ikke virket. Gikk av nett en stund etter at jeg hadde landet på Flesland, så dette inntraff vel etter det. Men iallefall er det jo ikke så bra at noe holder på slik, om det er kjente, eller ukjente. Mulig det var et eller annet fyllerør, men regner da med at det ikke var noen fra noen som driver med flysim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var vel ikke noe overraskende at dette er utviklingen når man er online.

Jeg har også blitt slengt dritt til når jeg har vært online med både tekst og på voice.

Også er det noen atc som har bevist logger av eller oversett meg når jeg har kommet til deres control område, har også sendt mail til noen litt høyt i vacc norge å klaget, skal ikke nevne noe navn her.

Men regner med at dette innlegget her så er vel jeg ute av hele vatsim å ihvertfall boikotet for evig å alltid av vacc norge.

 

Ha en trivelig å edrulig påske for de som vil, jeg skal ta mrg en dram uten å kople meg opp online.

 

Hilsen en som er boikotet.

Arild

 

[ 27-03-2002, 02:48: Endret av: Arild Schubert ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Dette var triste greier å høre. Jeg registrerer også at det er folk høyt opp i VACCn ledelsen som beskyldes her.

 

Fyllerør har ingenting på VATSIM's nettverk å gjøre, uansett hvem det er som er dritings. Det forundrer meg kraftig at supervisor ikke reagerer. Om ikke en Norsk supervisor er online kan jo den som opplever slikt kontakte en hvilken som helst annen supervisor som måtte befinne seg online. Jeg tror nok at en supervisor hadde slått hardt ned på dette. Jeg tipper at de som sto for bråket hadde fått en temmelig lang "pause" fra VATSIM som straff.

 

Min henstilling til de som måtte ta seg en fest er: Hold dere til IRC eller andre chatmuligheter. VATSIM er en seriøs tjeneste for flightsimmere, ikke for flatfyll.

 

Jan Roar Rød

 

[ 27-03-2002, 10:35: Endret av: Jan Roar Rød ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyllerør eller andre uhumskheter er sjelden, men når det skjer er det steika kjedelig.

 

Det er mulig å logge all trafikk som foregår fra / til sin egen maskin (søk på nettet etter et program som heter commview, sett det opp til å grabbe all trafikk på UDP port 3782, som er den som RW bruker). Da vil all trafikk som du har inn/ut av din egen maskin komme fram, også inklusive ip no. Sitter en å følger med på hvem som snakker skulle det å få fatt i den/de som lager bråk være en grei sak.

 

Det er mulig å få fatt i folk som driver på med slikt, og skulle det vise seg at de har noe med VATSIM å gjøre, og det kan bevises (dette er viktig, en må ha håndfaste bevis), så vil VATSIM og VACCN ta affære.

 

Undertegnede kom til "scenen" litt sent i går, og kunne ikke yte noe assistanse, men er jeg tilstede og opplever noe slikt, vil det selvfølgelig bli behørig fulgt opp.

 

Det er bare å beklage at folk finner gøy i å gjøre slikt, og at de utnytter tjenester som blir stilt gratis til rådighet til å gjøre slike "stunts".

 

Mvh

Roar Sandøy

Deputy Cheif Director VACCN & VATSIM supervisor (810021)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan si noe nærmer om tidspunktet dette skjedde? Både det innledende fyllerøret og den etterfølgende "fjortis-festen"? Husk også å skille på den tiden som benyttes på VATSIM (UTC) og Norsk tid. Norsk vintertid er som kjent UTC+1.

 

Jeg kunne gjerne tenke meg å forsøke å komme til bunns i denne saken, men trenger litt mer informasjon fra dere som opplevde dette.

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Eirik Sørensen:

Jeg kunne gjerne tenke meg å forsøke å komme til bunns i denne saken, men trenger litt mer informasjon fra dere som opplevde dette.

 

Hilsen Eirik

Hva trenger du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...