Gå til innhold

Import av navaids til database


Dennis Aske

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg har i lengre tid forsøkt å legge alle navaids i Norge inn i en database (FSFS-ATC) ved hjelp av FSFSIMP. For å trekke disse ut som tekstfiler har jeg brukt en eldre utgave av GETNAV, men jeg får stadige feilmeldinger.

1. Hvor finner jeg et program som kan brukes til å lage filer som kan importeres ved hjelp av FSFSIMP ?

2. Finnes det evt. ferdige filer (som er oppdatert) som kan importeres direkte til FSFS-ATC ?

3. Jeg har også FS98ATC, men det virker som om jeg her må legge inn hver eneste flyplass, VOR etc. enkeltvis. Er dette riktig, eller kan jeg på en enkel måte importere alle navaids, flyplasser som ligger inne i FS98 ?

Jeg er takknemlig for all hjelp.

Dennis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da alle ufuldkomne svar er muligt, forsøger jeg hermed:

1. Hvor finner jeg et program som kan brukes til å lage filer som kan importeres ved hjelp av FSFSIMP ?

Jeg har tidl. bare brugt en simpel txt fil som jeg havde editeret

i det rette format (se txt fil omkring dette på cd`en) med danske

intersections (men selvfølgelig for flere år siden og nu er den væk).

2. Finnes det evt. ferdige filer (som er oppdatert) som kan importeres direkte til FSFS-ATC ?

Der er jo txt import filer på cd`en, men jo absolut ikke nye.

Kan ikke komme i tanke om andet end http://www.microwings.com" TARGET=_blank>www.microwings.com hvis du

skal lede efter noget (Robert MacKays site som skrev FSFS)

3. Jeg har også FS98ATC, men det virker som om jeg her må legge inn hver eneste flyplass, VOR etc. enkeltvis. Er dette riktig, eller kan jeg på en enkel måte importere alle navaids, flyplasser som ligger inne i FS98 ?

FS98ATC - er det ProFlight 98 du mener eller noget andet?

MVH

Claus

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Claus 1

Mange takk for ditt svar.

Jeg har nå funnet en del txt.filer som inneholder navaids. Jeg forsøker likevel å trekke alle navaids ut av filen "allnav97". På denne måte vil jeg kunne legge samtlige navaids i verden inn i en database. De filene jeg har funnet er ikke komplette.

En annen sak er at frekvenser er endret, slik at informasjonen i eldre filer ikke alltid stemmer overens med nye navigasjonskart.

M.h.t. det andre programmet jeg bruker, så heter det FS98-ATC, og er laget av Stephen Coleman. Jeg lastet det ned fra nettet. Her finner jeg ikke en funksjon som automatisk importerer navaids, flyplasser etc. fra tekstfilene. Det virker som om de må legges inn enkeltvis og manuelt. I så fall blir jeg ikke arbeidsløs med det første!

------------------

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...