Gå til innhold

Erik Rindvoll

Members
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Siste besøk

Erik Rindvoll's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Her har noen forslag: http://aviation-safety.net/index.shtml http://www.ntsb.gov/ntsb/month.asp http://dnausers.d-n-a.net/dnetGOjg/Disasters.htm http://www.planecrashinfo.com/index.html http://www.airsafetyonline.com/ http://www.aaib.detr.gov.uk/formal/gbgjl/gbgjl.htm ER
  2. Her er svaret på det du spør om: http://aviation-safety.net/database/1999/990822-0.htm ER
  3. Fy f** du er heldig, hva med å ta med et lite spion kamera!! PS! NTNU = gamle NTH + universitetet i Trondheim. God tur!!! ER
  4. Hei, lurer på om ikke dette er diskutert før men jeg prøver allikevel. Skal til Thailand i Juli og skal fly SA B744 fra Frankfurt. Hvordan er det med comfort i denne flytypen (økonomi klasse)? Jeg har kun fløyet med jumboer allà A330 tidligere. Lurer også på hvordan værforholdene er i Phuket på den tiden av året, har hørt at det er regntid! ER
  5. Har en tur med samme type friskt i minne. Utrolig deilig følelse å fly med disse svære maskinene, å se ut på vingene på dette flyet er noe annet enn å se på de puslete vingene til en 737, her snakker vi areal! For ikke å snakke om dimensjonen på motorene, ta en ekstra titt i det du skal gå om bord, det er meget god plass til mengder med luft i disse "viftene"! Noe du også vil kjenne under take off. Noe som er litt stilig er de to kameraene hvor ett er rettet forover og ett viser sikten rett under. For all del bør du få en tur innom cockpit, dette er avanserte maskiner!! Det eneste drawbacket jeg kan tenke på er at dette er "turist" maskiner hvilket tilsier noe begrenset plass til bena. God tur!! ER
  6. Okey da, jeg får vel slenge meg med på bølgen jeg også. Jobber som kundeansvarlig for olje/gass kunder i Nordea Corporate (tidligere Kreditkassen). Min store drøm var å bli pilot, men dessverre var jeg litt for glad i smell og pang i min barndom slik at noen sårt trengte "toner" ble borte fra mitt hørselsregister. Men å fly FS2K er ingen dårlig erstatning. ER
  7. Litt på siden av topic men jeg var faktisk passasjer på den første A330 (Premier) som har landet på Gardermoen ( i flg kapteinen), nærmere bestemt 1 august i fjor. Alltid like morsomt å fly slike jumboer. ER
  8. Helt enig med deg, Findell! Sjekk denne siten: http://airodyssey.tripod.com/articles/movies.html"'>http://airodyssey.tripod.com/articles/movies.html" TARGET=_blank>http://airodyssey.tripod.com/articles/movies.html ER
  9. Hei, opplevde en litt underlig sak for 2 år siden. Vi skulle til Sharm el Sheikh og fløy en A320 med Shouruk Air. Kort tid etter ettablering på cruise level gikk F/O og la seg i setene forran oss for å sove (vi satt på rad 2 høyre side). Etter en halv time/tre kvarter reiser han seg opp fra setene og setter seg i cocpit igjen. Døren til cocpit var hele tiden åpen og vi kunne se kapteinen sitte med ryggen til fartsrettningen og småprate med en flyvertinne flere ganger. Jeg syntes denne oppførselen var noe merkeleig og meldte dette inn til Luftfartsverket en tid etter hjemkomst til Norge. Jeg fikk til svar at det hadde vært flere klager på nettopp dette flyselskapet. Jeg fikk derimot ikke svar på mitt spm. om dette var "reglementert" oppførsel fra pilotenes side, noe jeg betviler. Er det noen som kan svare meg på dette? ER
  10. Den artige grove lyden får du også i DC10-30 ved Take-Off. ER
  11. Svar til Ole Martin Hansen, sjekk denne siden her her har du alt du trenger å vite om fly og ulykkesstatistikk. http://aviation-safety.net/index.shtml"'>http://aviation-safety.net/index.shtml" TARGET=_blank>http://aviation-safety.net/index.shtml ER
×
×
  • Opprett ny...