Jump to content

Jan Roger Ekedal

Members
  • Content Count

    137
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Jan Roger Ekedal

  • Birthday 10/18/1975
  1. Hei Etter å ha undersøkt en del til så ser det nok ut som at p3d blir simmen å satse på fremover. Ser jo at fler og fler utviklere til fsx nå leverer addons til p3d. Jeg har jo flydd mange timer på NG'n tidligere både for Ryanair og Norwegian derfor så synes jeg at pmdg's versjon av denne maskinen er den beste og jeg bruker ikke simmen til så mye annet enn dette. Men ser jo at ifly leverer til p3d. På tide å teste denne versjonen kanskje.
  2. Hei Med fare for at dette har vært diskutert før... Jeg har nettop kjøpt prepar3d academic version til 49usd. http://www.prepar3d.com/prepar3d-academic/ Da må vel p3d være simmen å satse på fremover? Noen som kjenner til om pmdg vil satse på denne nå som prepar3D har blitt billig? mvh jre
  3. Hei Jeg kommer i hvertfall til å satse på http://www.prepar3d.com/ i fremtiden. Hørte at det var en som kjørte pmdg's 737ng der. -jre-
  4. - Forresten, så mener jeg å ha hørt at FR's ansatte faktisk må investere noen kroner i sin egen arbeidsuniform. - Stemmer det. Jeg måtte ut med ca 3500 nok for å få uniformen min, men det værste var egentlig dette: Vårt første møte med Ryanir etter ansettelsen på Stansted. Der skulle vi få utlevert slipset og fly-vingen til uniformen. De som ikke hadde 10.50£ tilgjengelig da fikk ikke dette utlevert. Dette var det første sjokket men slett ikke det siste. Jeg fløy der bare ett år.
  5. Noe mer forklaringer rundt etops. http://no.wikipedia.org/wiki/ETOPS
  6. Hei Mye vind i norge :-) , men vi lander ikke med den styrken i siden. Det blir nok alt for spennende. På f.eks b737-3 brukes dette. Max wind for ground operations: 60kts Anbefalt maks sidevind grense (Tora/lda > 2000m) Inkludert gusts) Dry rwy: 40 knts Wet rwy: 35 Knts det er selvsag flere regler rundt dette her. Med f.eks winglets blir også tallene noe redusert.contaminations etc etc.
  7. Jeg har opplevd mer enn 150knts i nesen da jeg fløy for Ryanair, og da er det ganske kjedelig når man er på siste legen mot Stansted en sen kveld :-P. Spes når de stenger plassen.. Ellers er den vinden som nevnes her helt normal etter mitt skjønn. Som regel ganske rolig. dog kan fl200 over hardanger vidda med norlig vind på 60-80 knts kan skape en del turbulens. Men 67knts på bakken i siden er nok en del for mye ja.. -jre-
  8. Hei Jeg gjorde mine tester på SIAP, men det var før jeg tok flygerutdannelsen. De hadde diverse tester den gangen, men det kostet en god del å gjennomføre dette. http://www.siap.no http://www.siap.no/RAADGIVNINGSPROVE.htm Nå har jeg arbeidet en del steder (DAT, CoastAir, Ryanair, Norwegian) og hvor hensiktsmessige disse prøvene er er jeg ganske usikker på. Men det kan kanskje gi deg en pekepin før man setter i gang med dyr utdannelse. -jre-
  9. Hei Jeg kan bare bekrefte at dette er ikke den sjekklisten vi benytter daglig.
  10. Hei X-Plane kommer i en ny versjon. Fra ver 7 til 8. Altså en stor oppgradering. Før var denne tilgjenglig på MAC og Windows, men nå er det også en Linux versjon. Jeg har testet denne og den funker glimmrende. Jeg har Dell 8300, 2.8Ghz, 512rdram, ATI 9800. Kjører SuSE 9.1. Ta en titt på: X-Plane Mvh EKE
  11. Hei Jeg vil bare nevne at XSquawkBox med X-Plane fungerer faktisk glimmrende og jeg flyr nesten aldri fs2004 lengre. Det glimmrende er at XSqawkbox er en plug-in slik at det ikke innebærer noe form for ekstraprogrammer som skal startes o.l. Voice er bygget inn om man bruker vatsim. Velg riktig freq. og trykk på 'talk-button' (som du selv har valgt) og be om clearence.. :-D linker: X-Plane XPlaneFreeWare B737-800 XPlaneFreeWare B757-200 XSquawkbox BTW: Om det er noen som trenger en enda mer komplett fixes database til x-plane, send meg en mail. Mvh JRE
  12. OY-JRF har jeg selv fløyet mange timer i. Det er forøvrig en Beech 1900c modell og ikke D. Kan også bekrefte at den flyr post mellom Oslo og Ålesund. Mvh Jan Roger
  13. Hei Jeg er pilot og arbeidet det siste året på en Beech 1900 Airliner (19 seat) Flyr c og d modellen. Rutene : Charter fra sør i italia til nord i norge [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] . Mvh Jan Roger
  14. Hei Husk på at en flygerutdannelse ikke gir en jobb av seg selv. Du må også beregne penger og tid etter endt utdannelse. Mvh Jan Roger
  15. Yaw damper: Vi har Engage Yaw damper i vår Climb flow som gøres ca. 400' AGL og som verifiseres i Climb Checklist som trigges når man går over til 1013 (FL). Ellers er 'Yaw damper - off' det nest siste punktet på 'Before Landing Checklist'. Mvh JRE
×
×
  • Create New...