Jump to content

palron

Members
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. palron

    Fly rundt uvær

    Jepp. Sikkert stått opp med feil bein føst.
  2. palron

    Fly rundt uvær

    Takker. Og meget interessant klipp far Aer Lingus. Håper den ATC'n fikk litt strekk av sjefen sin etter dette.
  3. palron

    Fly rundt uvær

    Flott, tusen takk:-) Når jeg da har kommet rundt uværet og skal inn på opprinnelig kurs, kan jeg styre mot nærmeste punkt på ruten og slå på LNAV og FMC vil overta igjen?
  4. palron

    Fly rundt uvær

    Den er grei. Men tilbake til uværet. Tenker jeg riktig hvis jeg slår av LNAV (for den er vel styrt fra FMC) og så legger inn den headingen jeg får fra ATC og da vil AP ta styringen og beholde høyden?
  5. palron

    Fly rundt uvær

    Får ikke pakket ut filene da der er CRC-feil i filen. Den stopper etter ca 70%. Får ut en del, men ikke nok til at det er kjørbart. Derfor lurte jeg på om noen hadde den komplett. Har kjøpt PMDG 737-800/900 og 600/700 så jeg har brukt flere måneder nå på disse. Helt fantastisk hvor nøyaktig nøyaktig de kan få en cockpit til å virke. Bruker også FSUIPC sammen med 2 kontrollere for å få alt så likt som mulig.
  6. palron

    Fly rundt uvær

    Mulig at jeg har misforstått her, men her er linken: https://flyawaysimulation.com/downloads/files/13981/fsx-oslo-to-amsterdam-pmdg-737ngx-mission/
  7. palron

    Fly rundt uvær

    Mange takk, alle sammen🙂 Har stadig tatt Mayday programmet for å ta lett på hva de viser. Så da blir det å prøve heading heretter. Fant også en SAS rute 821 fra ENGM til EHAM (sas821.zip) på flyawaysimulation, men den var på en eller annen måte ødelagt. Er det noen her som har denne eller vet om andre steder å finne den?
  8. Hva er prosedyren for å fly rundt et stormsenter? F.eks. ATC har gitt deg en ny vector, justerer du heading til ny kurs og slår av autopilot for så å fly manuelt rundt, eller er det mulig å få autopiloten til å håndtere dette slik den gjør etter FMC programeringen. Følger stadig med på TV programmet Mayday og der virker det som om autopiloten fikser det hele. Men det er jo på film.
  9. palron

    EHAM Go Around

    Tusen takk, her var også et godt og velment råd. Kan man egentlig ikke få for mange av. Skal sjekke det ut og prøve meg på dette. mvh Pål
  10. palron

    EHAM Go Around

    Tusen takk for hjelpen. Da blir det å prøve (og feile) på nytt igjen. Og gamlemåten lærte jeg for mange år siden da jeg fløy Cherokee rundt Skien😊 Ha en fortsatt fin dag. mvh Pål
  11. palron

    EHAM Go Around

    Som den glade amatør jeg er så foretrekker jeg en forsiktig tilvenning til hva som går an å få til. På AMSTERDAM/Schiphol INSTRUMENT APPROACH CHART - AD 2.EHAM-IAC-18R.1 så står det en GA prosedyre ved kommunikasjonsvikt. Og siden jeg ikke har noen nettkontakt med ATC så vil jeg forsøke den. Kobler ut AP i 1000 ft og prøver manuell landing. Vanskelig! Ved 100 ft trykker jeg på GA og så stiger jeg og etter 400 ft slår jeg på AP. Den tar meg til 3000 ft ved EH624, men så kommer noe jeg ikke helt forstår: - At 7.5 SPL 280/EH624 turn right to SPL. - Cross SPL at 3000 ft and execute the instrument approach procedure again. Hvis SPL er fyret ved runway så synes jeg at dette blir feil. Tanken var at jeg kunne gå via EH644 og så inn i innflygings rutinen med LOC/GS igjen, men en slik programmering i FMC funker tydeligvis ikke. Har prøvd både med og uten hastighet og høyde. Er det noen ordinære airline piloter her som kan gi meg et godt råd? Mvh Pål Rønningen
  12. palron

    EHAM Go Around

    Javist😊 Hadde det ikke vært for autopiloten så hadde jeg vel krasja før jeg kom ut fra London. Men har prøvd å programmere FMC sånn at den tar meg i go around via EH624 til EH644 og EH620 og videre inn til RW18R på autopilot, men det gikk ikke bra. Prøvde både med å legge inn med hastighet og høyde og med å la de være åpne der. Det så greit ut, men den akseptert ikke veien fram til runway. Har du et tips til hvordan jeg gjør det? Tanken er jo å koble ut autopilot for så å ta en manuell landing og så go around hvis ikke jeg klarer det. mvh Pål Rønningen
  13. palron

    EHAM Go Around

    Mange takk. Her blir det nok en del prøving og feiling tenker jeg. Mvh Pål Rønningen
  14. palron

    EHAM Go Around

    Hei og mage takk for svarene, til dere begge. Får prøve om jeg klarer å få til dette da. Ser at det står på AMSTERDAM/Schiphol INSTRUMENT APPROACH CHART. Men er litt i tvil om hvor 'cross D7.5 SPL' ligger. Hva betyr SPL her, forkortelse for Schiphol?
  15. Holder fremdeles på med PMDG 737-800 NGX og Tutorial #1. (Intil jeg kan det i blinde). Hva er en korrekt go around prosedyre ved RWY 18R på EHAM. Vil det være til høyre mot EH624 - EH644 - EH608 - EH621 eller er det en kortere rundtur for dette. Mvh Pål Rønningen
×
×
  • Create New...