Jump to content

Jørn Aasland 2

Members
  • Content Count

    33
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det har så vidt jeg vet vært flere typer DGPS tjenester tilgjengelig. Bl.a. var det noen som modulerte korreksjonsdata på pulsene til LORAN-C anleggene mens de var operative. Det ble vel hovedsaklig brukt på sjøen og til landmåling, anleggsarbeid o.l. om jeg ikke er helt på jordet. Til luftfartsbruk er det kun SCAT-1 (operativt på deler av kortbanenettet fra 2007) og EGNOS (LPV) som er sertifisert her til lands. Endelig spesifikasjon for GAST-D (CAT III GBAS) har kommet inn i ICAO annex 10, men det finnes foreløpig ingen sertifiserte GAST-D systemer på markedet.
  2. Pyntet litt på Viggen, så nå er det Vigg2:
  3. Giæver sier mye rart, bl.a. at han skal få fly Sukhoi T-50 / PAK-FA (som kun finnes i enseters utgave; er det veldig sannsynlig at russerne lar en norsk propellflypilot fly solo i en av få prototyper de har?) hvis han kjøper Superjet, så jeg ville tatt hvert eneste ord han sier med en klype salt... Ting kan tyde på at ønsket om å hevne seg på sin tidligere arbeidsgiver (Widerøe) uten å egentlig vite noe særlig om hvordan et flyselskap drives ikke er det aller beste utgangspunktet for å starte et flyselskap i et så lite marked.
  4. Det kommer helt an på hvor nøyaktig både landingssystemet og avionikken er simulert i p3d. Det er kun Universal Avionics' GLS-1250 mottaker som er sertifisert for bruk med SCAT-1, og avionikk lagd for nyere GBAS-systemer (GAST-C/D etc.) er ikke kompatibel med SCAT-1/SLS. Og det eneste GBAS-systemet i landet som ikke er SCAT-1 er en teststasjon på OSL.
  5. Pga. oppgradering til 1080 har jeg et ASUS GeForce GTX 970 Turbo kort til overs. Mer info: https://www.asus.com/us/Graphics-Cards/TURBOGTX970OC4GD5/ Pris: 1600,- (jeg er åpen for fornuftige bud). Porto kommer i tillegg; evt. kan det hentes i Oslo.
  6. Ny utgave er klar: https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/2100844/
  7. Helt blå eller hvite med blå stripe® missiler (og bomber) er dummies, uten sprengladning eller motor. Noen typer er ren dødvekt, mens andre har fungerende søker til treningsformål.
  8. Jeg tok opp hele greia. Kan se om jeg får lagt ut et klipp av selve takeoffen på tuben etter hvert.
  9. Direktesendingen starter hvert øyeblikk: https://tv.nrk.no/direkte/event/f4723 rettelse: utsatt til 1500
  10. Da tror jeg FN-D begynner å bli klar til opplasting. Endringer siden forrige utgave er gul merking rundt en del av lukene, maskotten , ny fin flash, og plassering/størrelse på vingerundellene:
  11. Og det kan anbefales å åpne xxxxx\DCS World\Config\graphics.lua og endre ScreenshotQuality til "100" og ScreenshotExt til "png" hvis du vil ha ukomprimerte bilder. Og LShift+F10 skrur av/på de blå merkelappene på flyene, og LCtrl+Y to ganger i F2 view skrur av statuslinja nederst på skjermen.
  12. Og er det noen som har tilgang til luftkrigsskolens bildetatabase som kunne sendt meg "T.O. F-86F Sabre - Merkebestemmelser for F-86F"? Det funker ikke å registrere seg der, og webmaster+redaktør har døde mailadresser.
  13. Jeg skal se hva jeg får til med maskotten (og de gule kantene på alle lukene) på FN-D. Jeg fant noen bilder på IPMS Norge og i boka til Roar Glenne som kan brukes. Og jeg er åpen for forslag hvis det er en F86 som savnes i DCS. Neste å lista er AH-D i rød/hvit/blå.
  14. Da er 4 stk F86 klare til nedlasting her: https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/2100844/
×
×
  • Create New...