Gå til innhold

Zodiac2007

Members
  • Innholdsteller

    42
  • Ble med

  • Siste besøk

Nettsamfunnsomdømme

1 Neutral

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg gir opp dette spillet. det er jo plent umulig å kontrollere flyet. Setter all sensitivitet på -100 og all dødsone på +100 Og dette skulle jo bety at flyet ikke ville reagert noe særlig. Men sannheten er at den reagerer som bare fa*en, trekker eller dytter yoken 1/2-1 cm, og fly nesen går fra 0 og op eller ned 10-15 grader på et øyeblikk, gjør motsatt for å komme tilbake til 0 og 1/2-1 cm på spaken og nesen beveger seg 10-15 grader eller mer på et øyeblikk, og slik kan eg holde på mens alarmen om stall starter og flyet hopper opp og ned som en kenguru. Dette gjelder kun
  2. Prøver nå 747. Og intil videre så funker autopiloten. AI piloten kontrollerer den ikke. Har alldri flydd 747 før. Det største eg fløy tidligere var 737-800. Så aner ikke hvordan landingen blir siden det er en god del større
  3. Mener du feil på multipanelet ? Det er for meg vanskelig å finne ut av, kan fly flere timer uten at noe problem oppstår eller jeg kan fly i bare noen få minutter når problemet oppstår
  4. her er et annet problem. Flyet gikk find i lang tid, hadde dratt fra bergen mot berlin, alt gikk fint intil den var kommet inn i tyskland, da gikk trimmen helt ned og flyet mistet fart og stallet, slo av autopiloten for å få fikset trimmen, men samtidig som jeg slo på AP igjen så gikk trimmen rett ned og flyet fortsatte å stalle. Jeg ga tilslutt opp denne flight og lot flyet gå i bakken i stedet, og når den traff bakken så gikk trimmen helt opp til maks, slo av AP og forandret trimmen til nose down og slo på AP igjen og så går trimmen rett til himmels igjen som det vises på
  5. Jeg styrtet i går grunnet AI piloten. Jeg tok en litt lengre flight med airbusen. bestemte meg for å gi den en sjangse og se om den virkelig styrte autopilot som den skulle, men det gjordet den ikke. Alt gikk bra intil jeg fikk beskjed av controllen å svinge venste for landing på 26R, men AI piloten nektet å gjøre som den fikk beskjed om, den fortsatte kursen mot flyplassen i stedet. Jeg kunne styre høyden selv så jeg gikk ned til ca 3000 fot i påvente av at ai piloten skulle svinge flyet, noe den ikke gjordet. Hadde planer om innflygning med ILS, men det var plent umu
  6. tror eg vet hva som er problemet. Det er AI piloten som styrer autopiloten. Satte opp en flight nå og kunne ikke forandre noe i autopiloten annet enn ALT og vertikal speed, flyet snudde seg mot kutsen jeg hadde satt opp i FMCen og den holder den kursen, men ikke mulig for meg og overstyre det. Den styrer også speeden avhengig av høyde og flaps, kan heller ikke overstyre den. googlet litt rundt og så at dette var noe nytt som var lagt inn i FS2020, og det stod hvordan jeg kunne aktivere AI controll aircraft. Men når eg går der så er ikke den aktivert, og aktiverer jeg d
  7. for meg virker det likt om den står på 0 eller 100, må presse yoken inn ca 1cm før den reagerer, og det samme er det på både 0 og 100%
  8. Kansje noen blir klokere på disse videoene jeg tok. og denne
  9. merker ikke noe til hakking av aksene, men når deadzone var lav da gikk aksen bortover intil den traff buen og så spratt den opp til toppen, men når eg satte deadzone til +100 så flatet hele aksen seg ut og har ikke lagt merke til noe hopp. ellers så merker eg at skal eg trekke spaken til meg så er det ikke smooth, den henger litt, det er vel det som er problemet med plast dingser. Funker den fsuipc for FSX i FS2020. Brukte den en tid tilbake for å kommunisere mellom 2 PCer eller hva det nå var jeg gjordet Ellers så bor eg i bergen
  10. Ja skal teste ut Honeycomb yoken og se. Det er fint med angrerett lol, er jeg ikke fornøyd så pengene tilbake. Har forresten en saitek yoke til og en CH yoke et sted. Men CH yoken ble byttet ut til saitek, den var enda verre da jeg brukte den i FSX den andre saitek yoken var den første versionen som kom ut, og hadde noen plagsome random button press som dukket opp spesielt under landing, så den ble stuet bort og jeg tok pause fra FS noen år og så kjøpte ny saitek yoke. Får ikke prøvd Honeycomb yoken før tidligst neste måned
  11. Det er snakk om airbusen og 787. I airbusen var det så å si bare altitude som var mulig å justere og vertical speed i 787 klarte eg å justere airspeed i tilleg men ikke HDG muligens det er noe setting her som er feil, men airspeed justerte seg automatisk etter høyde tror eg, men dette resulterte i at flyet havnet opp i 500-600 knopp på ca 3000 foot, selv om den stod på 250 knop, merket også plutselig at jeg måtte regulere airspeed med throttle selv om IAS var aktivert
  12. satt sensitivitet helt ned på -100 tilslutt of deadzone på +100. Men cessnaen gir et skikkelig hopp når jeg så vidt trekke spaken til eller mot meg. Dette virker ikke som turbulense for meg, det ser mer ut som yoken er altfor sensitiv. Må nesten holde pusten for å klare beveget yoken sakte nok for å unngå disse hoppene. Har prøvd alle mulige sensitiviteter fra +100 og helt ned til -100. På +100 gikk nesten flyet helt rundt når jeg justerte yoken noen mm. Enten er det saitek yoken som er problemet eller så er det sensitiviteten som jeg ikke klarer å få skikkelig.
  13. Den er ikke bare bugget, den er fullstendig ubrukelig. Får ikke forandret noe når AP er aktivert, airspeed er låst, HDG er låst, får ikke engang slått av de forskjellige knappene uten å slå av AP først
×
×
  • Opprett ny...