Gå til innhold

Svein Skålvik

Members
  • Innholdsteller

    221
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Svein Skålvik

  • Bursdag 08. nov. 1990

Svein Skålvik's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Flotte bilder du har der! Fikk nesten litt lyst på denne maskinen selv igrunn
  2. Takk for det folkens! Hehe, ja du sier noe der Svein Gudbrandsen. Blir vel fort sydover til nye steder igjen tror jeg
  3. Hei! Tok første turen til Skiathos i simmen i går, så i dag var det på tide med en retur flight tilbake til Oslo. Bestemte meg for og få med meg noen bilder på turen nordover til vinterværet igjen. LN-TUD, en 737-700 har akkuratt ankommet Skiathos.. På tide med crew change så jeg kommer meg hjem igjen. Været her i Skiathos var helt ok. Vind ifra nord på 6kt, FEW018, SCT025, OVC080 og 15 grader. Vi får ikke like bra vær når vi ankommer Gardermoen dessverre. Vi venter oss snøvær og dårlig sikt. Litt info om vekt for dem som ønsker det. Her står TUDDEN å venter i sommerværet. Ankommer kontoret vi skal tilbringe i 3t++. Resten av besetningen tar seg av resten bak oss, å jeg tar meg av hjernetrimmen. Plotter inn wind updates. "Det aller morsomste jeg vet om" Vi er nesten klar for avgang, venter bare på resten av passasjerene. Ser ut som at bakkemannskapet glemte å få ombord de siste koffertene. Har endelig fått løft på den 61 tonn tunge maskinen, og håndflyr opp til FL200 før vi banker inn CMD. Climbout og wing view fra flightdeck. Noen fjelltopper i grenseområdet mellom Hellas og Bulgaria. Litt ShowOff når dødtiden intreffer ;D Litt cabin view fra meg er nok ektremt skjeldent. Er jo tross alt i cockpit jeg skal være. På tide og bite tenna sammen å dykke ned i møkkaværet. Fikk tildelt LUNIP4L 01L, men spurte om bane 01R pga kortere taxi tid. Det ble fort vectors til 01R istedenfor. Store forsinkelser? Da henter vi inn den tiden vi kan. On final 01R! Vi har contact å kopler ut autopilot. Ble en grei landing rate på -29fps. Dagens jobbb er fullført å cockpit er ferdig rydda. Da takker SAS7384 for seg, på gjensyn! Det kommer til å blir flere turer til Skiathos nå som Aerosoft sitt scenery er i simmen. Et knall addon spør du meg. Dett var dett, hei og hå!
  4. Får vel prøve meg på noe jeg aldri har vært med på før da ;D
  5. Hehe, ja du sier noe Er til tider veldig fornøyd med simmen i alle fall.
  6. Hei! Slenger ut noen bilder fra P3Dv3. Må si den blir stadig bedre og bedre denne simmen. Ha en God Jul folkens!! NAX OSL-LYR. NAX TRF-ALC. NAX maskin på stand 1A i Alicante. NAX BGO-TRF. NAX BGO-TRF. Må jo leke seg litt på final iblant. SAS OSL-LHR-YVR før jeg dro videre over til Vancouver i en av Air Canada's T7 maskin. Nok en NAX maskin på vei inn mot TRD. Takker for meg i denne omgang!
  7. Ja da tror jeg nok dette skal gå bra da
  8. Har aldri opplevd flygende hus, men på lørdag kveld over Sverige på vei til Tokyo kom det plutselig en rekke med skarpe lys som passerte foran meg. Ka farsken, er det noen som skyter etter meg med sporlys? Har aldri sett dette før. For ordens skyld drakk jeg på fredag og ikke lørdag men det kan jo ha vært bakrus Kan det ha vært stjerneskudd? Jeg har sett masse stjerneskudd i både FSX og P3Dv2. Som oftest kun på langturer da.
  9. Skulle ikke tro det var noe problem nei. Men greit å sjekke opp, takk for svar.
  10. Hei! Jeg spør på vegne av en annen. Det er en person som skal flytte til Norge etterhvert å grubler litt på flybilletten nemlig. Tur-retur koster da 7 tusen og en enkel billett så kommer prisen på 10 tusen. Hva skjer hvis man kjøper tur-retur men ikke møter opp den ene veien? Som sakt skal en veis til Norge bare. Skjønner ikke at en enkel billett kan komme på 10 tusen og en tur-retur på bare 7 tusen? Er det 3 tusen spart hvis vedkommende gjør det på den måten? Mvh!
  11. I dag var planen å fullføre AC63 YVR-ICN, og noe uventet skulle visst skje. Etter ca 1 1/2 time ved gate 66 med forberedelser, så pusher vi tilbake og takser til bane 08R i Vancouver. Liner opp og dæljer til TOGA. Vi er omtrent halvparten nedover rullebanen å engine one plutselig legger seg ned på 50% thrust(ingen anelse om hvorfor det skjedde) så jeg bremser hardt og begynner reverse thrust før vi treffer V1 og endte opp med high brake temp og poppet 2 dekk. Turen er kansellert for min del, bedre lykke neste gang Takser tilbake til G66 for deboarding! God Helg!
  12. Blir ikke så mye når ferien avtar nei, utnytter siste uka nå selv. Du får ha lykke til på Tahiti turen isåfall
×
×
  • Opprett ny...