Gå til innhold

Christer AH

Members
  • Innholdsteller

    131
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Christer AH

  • Bursdag 02. des. 1981

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Christer AH's Achievements

1

Nettsamfunnsomdømme

  1. Enig med Steinar Bakke, dette gjør opplevelsen svært mye bedre. Det eneste jeg ønsker meg er markering av taxiways og stands 🙂
  2. enig med Olav, det gledes stort her i gården at ENGM er på vei 🙂
  3. Gull det her! Ble sjokkert første gang jeg landet på ENVA. ENGM neste?
  4. og ikke si til flyvertinna at du har tenkt til å spørre om klapp, da er hun kjapp til å be om ID-kort
  5. Har fungert bra med Evens teknikk for meg også (bortsett fra hos Widerøe!)
  6. Tror du har litt ekstra godvilje pga sertifikatene du sitter på Kristian :-) Hvis du presenterer deg som pilot er nok terskelen betydelig lavere for å slippe inn i cockpit enn for hvermannsen. De siste par årene har jeg spurt tre ganger om å få sitte på klapp hos Norwegian og fått lov to av dem, den ene gangen nektet flyvertinnen meg å snakke med kapteinen. Virker som det er mer opp til kapteinen her. Har vel spurt fem ganger på ymse Widerøe flyvninger med q400 og -100, både direkte til kaptein og via flyvertinnen. Fått nei alle gangene med nøyaktig samme spørsmål og svar; "Har du ID-kort?" og "Det går dessverre ikke, vi har nye regler", to ganger direkte fra flyvertinnen og tre fra kapteinen. Det skal sies at det er langt mer godvilje blant kapteinene enn flyvertinnene. De virker ihvertfall som om de synes det er kjipt å si nei :-) Tror nok at hvis du møter den rette kapteinen så lar det seg helt sikkert gjøre, og hvis man presenterer seg ordentlig øker det nok sjansen. Er så kjipt, har sitti klapp på forskjellige 737-er og andre maskiner jeg ikke engang husker mens min onkel var Braathens pilot, men aldri fått lov å sitte fremme på de lekre Dashene. Det er jo favoritt airlineren, så det irriterer meg grønn
  7. Lørdag selvfølgelig, hadde blitt en del halvlitere når den posten ble skrevet Hadde vært gøy å sett neste bilde og sett hvor høyt vi var oppe igjen!
  8. Skal garanert innom i morgen! Landa med SK4112 noe forsinket rundt kl 16.00 i dag (fredag). Hadde vært moro om noen fikk knispa bilde da vi fikk et par hopp før vi lå fast på bakken (landingrate 1000+ et par hopp for å si det mildt!!)
  9. Bor i Danmark selv så lite gunstig for meg i hensikten å streame Bodø med den der :cool:
  10. Kjøpte forøvrig en superenkel scanner med liten antenne til min far i sommer. De bor i Bodø sentrum og den tar enkelt inn alt av ATC samt trafikk både på APP og TWR nivå. Kan være vanskelig å tyde trafikk i periferien (ctrl) men det funker stort sett fint det og. Tviler dog på at han lar meg bruke den til å sette opp en dedikert stream
  11. Enig med Jan Tore her. Det eneste kjipe med ATC-streamene fra Norge som skvetter opp i ny og ne er at alle forsvinner igjen Problemet er vel at få har en dedikert maskin som kan streame kontinuerlig til en server. Uansett er det en super idé å samle de norske så man har en side man kan finne tilgjengelige streamer
  12. Fant denne her gjemt bort i "gråsonen" Mens Ørlandet/Bjugn derimot er en helt heeerlig "by" Rimelig sikker på at pilotene og mannskapet foretrekker Bodø fremfor Ørlandet. Det inntrykket har jeg ihvertfall fått av samtaler med personell av ymse slag i 332 skvadronen.
  13. Enig der! Priviligert som får fly disse flotte approachene
×
×
  • Opprett ny...