Gå til innhold

Erik Thomas Nerland

Members
  • Innholdsteller

    42
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Erik Thomas Nerland

  • Bursdag 24. okt. 1994

Erik Thomas Nerland's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Så fortsetter historien. Neste del av turen går til Aarhus. Det ble noen problemer med serveren så Benjamin Hennes kunne ikke bli med enda, men vi skal prøve å få det til senere. Det begynte å bli mørkt, så jeg sov over på Anholt. Jeg er ikke så glad for dette Katana flyet. Det er bare for mange problemer med det, og jeg angrer på at jeg kjøpte det. Heldigvis for meg, så var det en på Anholt-øya som var interessert i å bytte sin Cessna 152 mot min Katana. Jeg tenkte at det var en god idè, og gikk med på handelen. Turen fortsetter som vanlig inn mot Danmark, og jeg merker allerede at dette er et langt bedre fly å fly. Panelet er mye mer "brukervennlig" og CDI'en fungerer som den skal. Siden dette er en kort flight, så holder jeg en lav høyde på 3000ft. Det tar ikke lang tid før jeg ser fastland. Jeg kommer inn over Grenaa, og starter på descend. Det tok ikke lang tid før jeg spottet Aarhus lufthavn. Her ser man Terminal området mens jeg flyr på left downwind leg. Her ser man runde parkeringsplasser for fly, (som ble nevnt et annet sted her på forumet) link: små, runde parkeringsplasser for fly, hva er det? Lander på Aarhus etter en fin flytur. Litt bilder fra flyplassen: Så står jeg på Parking mens jeg prater med eieren av en Piper Cherokee. Det var alt for denne gang. Neste flight går sannsynligvis til Odense. Er usikker på når den kommer, men håper å få den opp i morgen kveld.
  2. Her kommer neste del av turen som går videre til Anholtøya som ligger i Kattegat mellom Danmark og Sverige. Øya er kjent for å ha nord-europas største ørken. Jeg har fått spørmål om å gi spesifikasjonene til flyet og de er som følger: Motor: Rotax912, 4-sylinder, 4-takter Never exceed speed: 164 knots (304 km/h, 189 mph) Cruise speed: 138 knots (256 km/h, 159 mph) @ 5.5 gal/hr Stall speed: 42 knots (CAS) (78 km/h) Range: 1013 km (547 nm, 623 mi) Service ceiling: 4,000 m (13,120 ft) Rate of climb: 5.08 m/s (1,000 ft/min) Wing loading: 64.6 kg/m² (13.2 lb/ft²) Power/mass: 124 W/kg (0.0756 hp/lb) Etter å ha stoppet i Uddevalla, fikk jeg tak i en GPS som jeg installerte i Cockpiten. (Det var for vanskelig å få CDI'en til å virke) Her letter jeg fra Uddevalla. Climbing. alt ser ut til å virke som det skal. Etterhvert begynner det å snø. Når jeg begynner å komme litt opp i høyde, får jeg en del problemer etterhvert. Det fryser på ruta, altimeteret slutter å virke, Air Speed Indicator streiker også. og Elevator og Aileron fryser fast Når jeg kommer opp til hva jeg anslår å være mellom 7000ft og 10000ft, forsvinner frosten og jeg kan se ut. Elevator og Aileron fungerer også, men ASI, VSI og Altitude indicator fungerer fremdeles ikke. Etterhvert som jeg kommer ut over Kattegat, møter jeg på ganske kraftige vinder. De kommer så overraskende på fra siden at det egentlig er rart at det ikke ble noen strukturelle skader. Flere ganger under ferden stoppet motoren helt plutselig, før den startet opp av seg selv igjen. Jeg begynner på approach ned mot Anholt lufhavn, men i det jeg kommer ned til under skyhøyde, så fryser det på igjen, og Aileron og Elevator fryser igjen. Jeg må åpne det lille vinduet på siden for å se at jeg ikke treffer bakken. Jeg kommer hele tiden lavere og lavere, og til slutt så begynner det å klarne opp. Når jeg kommer inn på final approach, så har det nesten klarnet helt, og jeg får øye på rullebanen som ligger på siden av ørkenen. Jeg lander på rullebanen, og ser at det blir ganske mørkt ute. Hadde jeg kommet litt senere, så ville det blitt vanskelig å lande her. Jeg takser bort til parking hvor jeg blir møtt av to Hyggelige Dansker. De hjelper meg med å ta en inspeksjon av flyet, og fikser de ødelagte instrumentene. Jeg har avtalt med Benjamin Hennes at vi skal møtes her på Anholt, og fly videre sammen. Neste flight blir antageligvis til Aarhus, eller Grenaa. Anholt Scenery er laget av Jens Peter Bruun-Hansen og kan lastes ned herfra: EKAT - Anholt photo Scenery
  3. Ja jeg tenkte at jeg skulle ta turen over til Anholt-øya, og lande på EKAT, og så videre inn mot Danmark. Fortsettelsen kommer ikke før i morgen kveld, siden jeg jobber helt til 22:00 i kveld.
  4. Takk Skal få med Spesifikasjoner i neste del. Jeg har valgt å ikke ha GPS, da jeg synes det er morsommere å bruke "tradisjonell" Navigering.
  5. Turen fortsetter til Uddevalla. Etter at flyet er reparert, så takser jeg ut til rullebanen og letter. Jeg hadde fremdeles ikke fått CDI til å fungere, så det ble mye gjetting på navigasjonen igjen. Må virkelig få denne til å virke. Solen ligger ganske lavt i horisonten, og det vil bli en del nattflyving på veien. Her nærmer jeg meg Uddevalla men er ikke helt sikker på hvor flyplassen ligger. (Jukser litt med kart da ) Når jeg ser på flyet, så ser jeg at jeg burde gi det en ny paint. Jeg begynner på approach litt uvitende om hvor flyplassen ligger. Endelig så spottet jeg flyplassen, det var bare å line up med rullebanen Det var alle bildene, kommer fler etterhvert, men har ikke bestemt meg hvor neste flight går til. Fra nå av skal jeg fly til steder hvor jeg kan få Scenery. Jeg fant ut at det ble litt kjedelig med disse default flyplassene i FSX.
  6. Har nettopp kjøpt den nye Katana DA20-100 fra aerosoft. Tenkte jeg skulle oppbevare den nede ved alpene. Så her er en historie som handler om å fly flyet ned til Alpene. Det hele startet med at jeg kjøpte dette Katana-flyet av en gammel mann. Han hadde hatt det stående på Rygge lufthavn, og det ble lite brukt. Det var derfor han valgte å selge det. Etter at jeg kjøpte flyet synes jeg det hadde vert mye morsommere å fly det mellom fjellene i Alpene, og bestemte meg derfor å fly flyet ned dit. Her står flyet klar til å takse til rullebane Så var det ut på rullebanen. Siden dette er min første flight med dette flyet, så velger jeg å starte med en kort flight ned til Näsinge Flygplats rett utenfor Strømstad. Det var deilig å komme opp. Jeg måtte bare håpe at alt ville gå som det skulle Alt ser bra ut så langt, men dette er bare 1nm unna Rygge enda. Flyet ser veldig fint ut utenfra, og er god i drift, men det rister ganske mye. Dessuten fikk jeg ikke CDI til å virke så VOR navigering ble veldig vanskelig. Måtte for det meste gjette meg fram. Hadde heldigvis en fungerende DME som viste meg avstanden til RYG VOR. Jeg nærmer meg Svenskegrensa, men merker at det blir veldig kaldt i cockpitten. Da Oppdaget jeg at det hadde blitt en nokså stor sprekk i ruta. Det var bra jeg planla en såpass kort flight til å begynne med. Dumme meg hadde glemt å lukke luken hvor jeg sjekker oljen. Det fikk store konsekvenser. Det hadde blitt sprekker i både ruta, og på motorlokket. Men da har jeg vel fått en lærepenge, og husker å lukke den ordentlig neste gang. Her ser jeg Idefjorden, som er et tegn på at jeg ikke er så veldig langt unna Näsinge. Problemet var bare at jeg ikke ante hvor Flyplassen lå i forhold til hvor jeg var. Men når jeg tittet fram igjen, så hadde jeg såpass flaks at rullebanen lå rett forut. Jeg valgte å gjøre en lowpass for å sjekke om det var noen uvedkommenheter på rullebanen. (Kan aldri vite om en elg eller et rådyr har rotet seg ut der.) Jeg håpet også å få kunne se en vindsokk der. Rullebanen var klar, og det var trygt å lande. Det var desverre ingen vindsokk, så jeg måtte bare lande i en eller annen retning. Etter landingen fikk jeg se nærmere på skaden. Jeg måtte få fikset dette hvis turen skulle fortsette. Så flaks som jeg har, så viste det seg at en svenske som bodde rett i nærheten, hadde et identisk fly som jeg kunne få deler av. Det var selvfølgelig ikke gratis, men jeg ville ikke at turen skulle ende her, så jeg betalte mannen, og han hjalp meg med å sette på de nye delene. Det konkluderer første del av denne turen. Følg med videre og kom med anbefalinger til steder dere vil at jeg skal besøke på veien. Kom også med forslag om hvilken flyplass jeg skal ha flyet på i Alpene. Neste flight blir til Uddevalla.
  7. Her er noen screens fra flight fra Gardermoen til molde, og tilbake igjen. Det er fligth NAX424 til Molde, og NAX425 til Gardermoen. Bruker PMDG sin Boeing 737NGX. Taxer fra gate til runway 01L Takeoff Climb til FL280 Cruising på FL280 Solnedgangen er fin Ankommet til Molde. blir ikke her så lenge før jeg returnerer til Oslo. Climb ut fra Molde Oversikt over Molde Approach til RWY 01L antageligvis et sted over Bærum Fortsatt på approach. Oslo Vest på venstre side Touchdown på Gardermoen Og fremme ved gate 15. Det konkluderer alt for denne gang. Var en morsom flight, selv om jeg ikke har noen forbindelse til Molde, men det er morsomt og besøke de små flyplassene rundt om kring i Norge.
  8. Tror ikke du har så veldig lyst til å prøve den heller. Jeg er beta tester, og alt jeg kan si er at det er et kjedelig og mangelfullt SPILL.
  9. Se der ja. Nå snakker vi, kjempebra video, ville vert morsom å se flere sånne etterhvert.
  10. "emi" er et britisk plateselskap som er etablert i London. Grunnen til at videoen ikke vises er kansje fordi den inneholder et lydspor som EMI har opphavsretten til. Hvis du prøver å laste opp videoen uten noen musikk med opphavsrett, eller lager din egen musikk, så vil videoen sannsynligvis kunne vises.
  11. Jeg får følgende beskjed i det jeg starter videoen: "Videoen omfatter innhold fra EMI som har blokkert den i landet ditt, på grunnlag av opphavsrett." Jeg vet ikke om dette har noe med "ACTA" å gjøre???
  12. Nå er jeg en av de heldige som har fått æren av å teste ut Microsoft Flight Betaen, og jeg lurte på om det er noen andre her på forumet som også har betaen? Det kunne vært moromt å spille multiplayer online med noen herfra PS. Jeg svarer ikke på noen spørsmål angående betaen, da jeg har inngått avtale med microsoft om at det jeg opplever, skal på ingen måte formidles til noen andre.
×
×
  • Opprett ny...