Gå til innhold

Henrik Auråen

Members
  • Innholdsteller

    34
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Henrik Auråen

  • Bursdag 02. sep. 1989

Henrik Auråen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. En annen ting jeg lurer på er om man ikke trener på sidvindslanding i norge, eller om det var noe som måtte öves litt mer på? Hva er neste skritt når vi snakker fly nå Henrik ? Det øves på sidevindslandinger i Norge, men man kan alltid bli bedre Neste skritt blir mørkeutsjekk:)
  2. Var 13-14 knop fra 190 grader. Gusta ganske bra. 30 var i bruk på Rygge, så det betyr at vi hadde en liten medvindskomponent.
  3. Er nok enig at dette ikke er så viktig. Det jeg derimot synes at journalistene skal skjerpe seg på er ting som forskjellen mellom "nødlanding" og "førevarslanding".
  4. Da hadde det ikke blitt noen morsom historie
  5. Her er hva de forskjellige delene inneholder: (Er ikke så lett å finne fram uten å vite dette) BSL A -- Administrative bestemmelser BSL B -- Flytekniske Bestemmelser BSL C -- Luftfartssertifikater (Se også JAR-FCL) BSL D -- Driftsbestemmelser BSL E -- Luftfartsanlegg og bakketjeneste BSL F -- Trafikkbestemmelser for luftfart BSL G -- Lufttrafikktjeneste og Flytelefoni Se også AIP for ytterligere informasjon... Her står det blant annet om de forskjellige flyplassene,(AD) fare-, restriksjons- og forbudte ommeråder. (ENR)
  6. BSL (Bestemmelser for Sivil Luftfart) Det er regelverket for sivil luftfart i norge.
  7. Er det ikke noe sånn som at et fly skal kunne evakueres på 90 sekunder med halvparten av flyets nødutganger i bruk?
  8. Er fremstillingen jeg synes var rævva. Overskriften: "Her dør pilotene" er en litt merkelig måte å formidle budskapet på. Synes ihvertfall jeg...
  9. Respektløst av VG å legge ut video av sånt!!! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=283578
  10. De vite prikkene sitter jammen godt! Lurer på hva slags maling det var...
×
×
  • Opprett ny...