Gå til innhold

Ola Haaland

Members
  • Innholdsteller

    40
  • Ble med

  • Siste besøk

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Ola Haaland's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Jeg hadde mye moro og mye læring for ett til to år siden. Tarjei hjalp meg mye med mange ting. Simulatorflyvning er mye vanskeligere enn man skulle tro hvis man tar mål av seg å fly på ren really måte. Jeg ble så tent at jeg begynte å fly i virkeligheten. Har kjøpt meg eget fly. Det er et seilfly. Og det er en fin måte å kjenne flyfølelse på. Å være flyver er ved siden av å være en god navigatør og praktiker, en stor utfordring i det å kjenne egne begrensninger i en helt fri og stor arena. Til hverdags er jeg lege på et legekontor i Gudbrandsdalen. Det er en fin jobb, der jeg bruker mye energi og innsats på å gi folk den helsehjelpen som de har rett og krav på. Og jeg får mye glede ut av det selv også. Så kommer helgen, og jeg får lov til å fly mellom og under og noen ganger over skyene uten å tenke på andre enn meg selv og mine egne tanker og fantasier. Jeg vet ikke om noen av de som leser dette husker at jeg var en ihuga simfan, men hvis de gjør vil jeg hilse til dem. De lærte meg mye om det å fly og navigere. Det hender at jeg kikker på whazzup for å se at det fremdeles er noen i norge som flyr online, og de gangene jeg ser det så tenker jeg tilbake på mine "guttedager" i klubben og blir glad. Jeg var fæl og ubrukelig i luften den gang. Ja. Virkeligheten kaller: Nå kan jeg fly Hamar-Trondheim t/r uten fuel (En god dag da). Å fly er å bruke luft, ikke bensin. Jeg gleder meg til å treffe dere i luften, ikke bare virkelig, men også her på simmen. Det er fordi jeg har tenkt å ta trafikksertifikat etterhvert også. Og da må jeg trene. Og jeg vet ikke et bedre sted å trene enn her. Vi sees og snakkes. Mange gode ønsker og hilsener, Fra LN ABE Ola Flagestad Haaland Bellevue 2665 LESJA
  2. Leke. Det er gøy. Å simulere å være pilot er gøy det og. I det hele tatt er det å simmulere en adferd utfordrende. Å simulere å være lege f.ex er sikkert gøy.( Hvem er det som ikke venter på et DocSim2000) Selv hadde jeg det moro som liksompilot i over ett år. Så ble jeg banned. (Man banner jo de som ikke kan leke på ordentlig.......) Jeg la leken på hyllen til jeg fikk denne [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/frown.gif[/image]kopi av en mail) (En mail, der en som er president for leken sender en kopi av noe til en som skal være kontrollør,pluss noe til meg....)(Slik så det ut [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Randy, Ola should have been reinstated according to my records on or about 28 Nov. As you know, I lost my computer system and had to rebuild it in mid December, otherwise I could give you the exact date, but without the message log I lost, I can't. Ola, My apologies for not responding to your last message, but my wife has been seriously ill over the last 3 weeks and has been in and out of the hospital and to her Doctor several times. Neal -----Original Message----- From: Ola Haaland Flagestad [mailto:flhaalan@online.no] Sent: Monday, January 31, 2000 9:51 AM To: satco1@satco.org Cc: Neal Truitt Subject: To R.R Whistler Med andre ord: Det er blodig alvorlig å leke seriøs lek når det blir såååå alvorlig..... Eller med andre ord: Ser dere det tåpelige her? Å leke noe som er alvorlig bør være vanskelig, det skulle bare mangle. Leken blir ekstra fornøyelig når de som leker luftfartsverk også leker lovgivere. Og domstol. Og utøvende domssmakt. Og midt oppi det hele har problemer med kona og pc-en? Det kan ikke være lett det gitt. Selv så ble jeg akademisk og forklarte til disse lekemakerne at jeg faktisk handlet etter alminnelig evne og lekekunnskap da jeg en kveld før jul forsøkte å ha det moro med flysimulatoren Flightimulator FS98. Og ikke fikk det til.(Det er jo skammelig.....) Jeg unnskyldte at jeg hadde forsøkt å leke pilot, men at jeg tross alt bare forsøkte å leke. Svaret kan dere lese selv. Det faktum at jeg ikke kunne leke som jeg evnet og skulle førte til banning. I måneder. Eller 4 dager. Men så var jo kona syk, så det var liksom litt alvorlig det også midt oppi all leken...... Jeg har sluttet å lese meldingene på denne siden, diskusjoner og alt det der. Har fjernet snarveien fs.no på skrivebordet. Jeg har sluttet å chatte på mirc-fsnorway. Måtte skrive inn passord for å komme med en meningsytring her. Enda så viktig den meningsytringen er, selv om du ikke erkjenner det nå mens du leser dette. Jeg har forstått at denne leken er så alvorlig for de som bruker denne lekeplassen at det ikke er legitimt å kritisere. Jeg lekte pilot en tur ikveld, fra Gardermoen til Trondheim, første gang på flere måneder, og likte fortsatt sceneryet, lydene osv, på samme måte som en guttunge som finner frem en gammel leke. Det virker. Det er flinke folk som har fylt harddisken min med muligheter for virtuelle opplevelser. Men selve online-funksjonen, organisasjonen bak det og hele konseptet "as real as it gets" er skammelig uvirkelig. Tenk at jeg kan fly seilfly, helt alene, i virkeligheten, uten å være god nok til å leke pilot i et spill? Sant skal sies. Jeg får ikke til å leke på samme måten som før. Jeg forstår at kravene til å være en EKTE lekepilot er like høye, hvis ikke høyere, enn kravene til å være cand.med og lege i landet vårt. Fortsett å lure dere selv, men ikke lur alle som har lyst til å leke piloter til å tro at de ikke er gode nok til å leke hvis de ikke får det til godt nok. Det blir det i hvert fall ikke virkelige piloter av. Noen av oss leker hele livet, andre bruker leken som avkobling, og forstår skillet mellom alvor og avkobling. Spillet Flighsim ,med online muligheter og addons og alt som finnes av tillegg, er ikke tenkt å erstatte virkeligheten. Vi er gode nok hver og en av oss. Og imellom slagene har vi lyst til å leke. Med flysimulatorer. Ola Flagestad Haaland, Tidligere entusiast,
  3. Randy, Ola should have been reinstated according to my records on or about 28 Nov. As you know, I lost my computer system and had to rebuild it in mid December, otherwise I could give you the exact date, but without the message log I lost, I can't. Ola, My apologies for not responding to your last message, but my wife has been seriously ill over the last 3 weeks and has been in and out of the hospital and to her Doctor several times. Neal -----Original Message----- From: Ola Haaland Flagestad [mailto:flhaalan@online.no] Sent: Monday, January 31, 2000 9:51 AM To: satco1@satco.org Cc: Neal Truitt Subject: To R.R Whistler Sir. Complaint from member. I write to you to inform you about a matter after getting no folloving up from Neal Truitt, Director, Complaints Resolution for HQ SATCO > and IVPA. After having been an active online flightsim-pilot for over a year, my PID was removed from me over 2 months ago. In my opinion an overreaction from a US-controller, who did not took into consideration that I stressed that I was a foreign pilot, only flying in Scandinavia, but for once wanted to try to fly in the US. Stress and misunderstandings led to anger from my side, without causing any danger to other trafic. I was promised to be informed by the same mr. Truitt. So has not happened, not even after the leadership in Norway sent over dokumentation of my flyingbehaviour in Norway, wich is without critic. And with recomendation to give me a new PID. I have been offline all this time, and find it unprofessional to ceep a member outside without any information. In my area I teach others to use FS and to fly online, all by the rules. I would find it very unethical of me or others to bypass the system by logging in in another name to get a new PID, instead I appeal to you to look into the case and let me get my right to fly with SATCO back, so I can continue my challenging interresting hobby. I add my last letter to Mr. Truitt and one written 15.nov-99. Best regards, Ola F.Haaland. Reg.nr:954808, callsign LN-ABE Flhaalan@online.no Sir. 2 months have gone, and I have still not heard from you, neighter have I got my PID back after the unfortunate happening in november-99. I am still waiting to hear from you. In my community i am teaching other fly-enhusiasts to use flight sim with addons, and it is difficult to help them online and teach them how without beeing able to fly online myself. Also I would be happy if you could mail me info about how to upgrade SB to FS2000. With regards, Medical doctor MD Ola Flagestad Haaland, Bellevue, 2665 LESJA NORWAY icq 14064395 ----- Original Message ----- Fra: Neal Truitt <nftruitt@worldnet.att.net> Til: <flhaalan@online.no> Sendt: 14. november 1999 18:30 Emne: Controller Complaint - 954808 > My name is Neal and I am the Director, Complaints Resolution for HQ SATCO > and IVPA. I have been asked to look into a problem that happened while you > were on the SATNET system. > > According to the information that I have received, logged into the SATNET > system. You took off from the JFK airport area without permission. You > told the controller to "get lost". You also failed to respond adequately to > the supervisor online who tried communicating with you. In addition, there > was another report from the same day where you caused the same type of > problems in Chicago. Two different supervisors reported these incidents. > This caused disruption within the SATCO system and you were temporarily > removed. > > Before I finalize this case and make a decision, I wish to hear your side of > the story. Please respond by e-mail to this address. Please include any > information you think would be helpful - to include chatlogs or screenshots. > If I do not hear from you within 3 days, I shall conclude my investigation > and make my decision without your input. > > Neal F. Truitt Sr. > Director, Conflict Resolution > SATCO7 > satco7@satco.org Dear sir. I am a Norwegian virtual pilot flying alot and enyoying the SATCO system and SB alot. I fly sailplane in real life. I only fly in Norway/Scandinavia, and have the two years I have been flying online never got any critic for my prosedyres when flying in my area. I alway follow atc instruction when I fly if possible. 2 days ago I took the chanse to fly in te US, with no success. I had a lots of trouble, lag and I am a slow typer. Result was a mad controller. I felt no patience and was sad. The whole thing was unsuccesfull I am sorry, and I see that I as a norwegian pilot with a need for some more time communicating with atc have difficulties flying under surcumstances with much and dence trafic. When I tried to connect on SB after filed flightplan in Norway this afternoon I was aware that my Callsign or password was invalide, so I was not able to connect. I am afraid this is a punishment but an unfair one. All my flying kollueges here in Norway think I am a serious pilot, and no controller has ever been disappointed with my skills and kooperation. The phrase "Get lost" was followed by "I an doing my best!" and I really was. I was in a state of stress trying to get my plane safely down. Controllers made this to advanced for me by expecting me to answer and follow instantly, something impossible for someone with my skills. I have thereby lost my interrest for flying in dense trafic and USA again, but miss my flying online in Norway, with norwegian controllers and norwegian conditions. So I now sincerely ask you to give me a new password and nr so I can continue my great interrest: Flightsim98, soon 2000, with MP, SB and voice. Sincerely Ola Flagestad Haaland, 2665 LESJA, NORWAY Reg.nr:954808, callsign LN-ABE Flhaalan@online.no For more info: Please contact Eirik Sørensen Chief, ARTCC Norway <eisoere@online.no> For de som gadd å lese dette bør det være klart at syke koner og syke datamaskiner ikke kan unnskylde noe som helst. I hvert fall ikke i et profesionellt perspektiv. SATCO sørger for pseudoprofesjonell luftfart. Skal vi fortsette å late som at vi leker at vi leker flyvere uten grunnlag? For å si det på en annen måte: Skal jeg leke når jeg flyr seilfly? Neida. Heldigvis. Kan ikke dere også slutte med å leke flyvere når dere flyr på internet? La lek være lek og nok være nok. Og la oss fly sammen på nettet uten å dele ut "vinger" Det er moro. Ola Flagestad Haaland,lege. 020200
  4. Eller du kan gjøre som meg: Bli banned. Du trenger ikke ha noe i toppen for å bli det her. Jeg hadde ikke stort å fare med i starten, og har mye mindre nå. Banned. Banned av denne grunn: Jeg sa GET LOST til en inkompetent ATC controller i USA.(Antagelivis en kvise 17 år gammel skittsøppelsekk uten nærmere forklaring) Uansett: Internett og SB(Det vat text her) har stoppet oppgraderinger på PC her. Takk for maten! Ola
  5. Heisann! Flott at det etter hvert dukker opp programmer som ivaretar de som ikke vil ha motor. Jeg har kikket, og det virker fint. Takk for innlegget! Ola påske og Jul på en gang! 200000tusen Ola
  6. 747, Jeg vet at forløperen til dagens 747-400 hadde tre landinger og takeoffs fra den gamle prøvestripa ved Mysen i 69 eller -70. Korriger meg hvis jeg tar feil. Påskemorgen.
  7. Hei! Så er det de av oss som ikke trenger motor; flyr seilfly i Lesja Seiflyklubb. Mvh, Ola
  8. Sendt: 12. november 1999 23:18 Emne: Tapt ID på Satco Hei Ola Leste ditt innlegg på fs.no. Dette virker jo helt sprøtt! Jeg har hørt at folk er blitt kastet ut fra Satco før, men det har vært under ganske ekstreme forhold der folk med hensikt enten har ødelagt for andre spillere eller har uttalt seg grovt nedverdigende overfor andre på lufta. Kan du ikke fortelle meg litt nærmere om hva som skjedde, så skal jeg se hva jeg kan få gjort. Hvis du er blitt sparket fordi du brukte lengre tid enn kontrolleren likte, er dette grovt overtramp fra den/de som er ansvarlig for å sparke deg. Med vennlig hilsen Eirik Sørensen Chief, ARTCC Norway Hei Eirik Dette har vært triste greier skal jeg si deg. Jeg er altså banned i hele verden jeg. Stygge meg. Jeg har sendt svar på reaksjonen som kom fra to kontrollere til Neal Truitt på oppfordring fra han. Jeg tok meg den frihet å henvise til deg i dette brevet. Anklagen mot meg lyder altså på: 1:Ha sagt "Get lost, I am dooing my best" til en controller i en hyperstresset situasjon der jeg ikke rakk å hverken svare skriftlig eller respondere raskt nok for han.2: Tatt av uten tillatelse fra JFK, slik jeg husker det var hele seansen en stor missforståelse. Jeg prøver, men forstår rett og slett ikke prosedyren. Ber gjentatte ganger om at de skal ta hensyn til at jeg ikke er kjendt med forholdene siden jeg er foreign pilot, Norway.3: Ikke ha vært rask nok til å respondere og følge ordre i tett luftrom. La meg si at jeg var våt på ryggen og og angstfull hele tiden. og forsøkte nok en gang så godt jeg kunne. Dette gjentok jeg om og om igjen. Vel og merke er dette 2. gangen jeg har turt å fly i USA. Her er brevet jeg fikk: :----- Original Message ----- Fra: Neal Truitt <nftruitt@worldnet.att.net> Til: <flhaalan@online.no> Sendt: 14. november 1999 18:30 Emne: Controller Complaint - 954808 > My name is Neal and I am the Director, Complaints Resolution for HQ SATCO > and IVPA. I have been asked to look into a problem that happened while you > were on the SATNET system. > > According to the information that I have received, logged into the SATNET > system. You took off from the JFK airport area without permission. You > told the controller to "get lost". You also failed to respond adequately to > the supervisor online who tried communicating with you. In addition, there > was another report from the same day where you caused the same type of > problems in Chicago. Two different supervisors reported these incidents. > This caused disruption within the SATCO system and you were temporarily > removed. > > Before I finalize this case and make a decision, I wish to hear your side of > the story. Please respond by e-mail to this address. Please include any > information you think would be helpful - to include chatlogs or screenshots. > If I do not hear from you within 3 days, I shall conclude my investigation > and make my decision without your input. > > Neal F. Truitt Sr. > Director, Conflict Resolution > SATCO7 > satco7@satco.org Og her er brevet jeg skrev som svar: Dear sir. I am a Norwegian virtual pilot flying alot and enyoying the SATCO system and SB alot. I fly sailplane in real life. I only fly in Norway/Scandinavia, and have the two years I have been flying online never got any critic for my prosedyres when flying in my area. I alway follow atc instruction when I fly if possible. 2 days ago I took the chanse to fly in te US, with no success. I had a lots of trouble, lag and I am a slow typer. Result was a mad controller. I felt no patience and was sad. The whole thing was unsuccesfull I am sorry, and I see that I as a norwegian pilot with a need for some more time communicating with atc have difficulties flying under surcumstances with much and dence trafic. When I tried to connect on SB after filed flightplan in Norway this afternoon I was aware that my Callsign or password was invalide, so I was not able to connect. I am afraid this is a punishment but an unfair one. All my flying kollueges here in Norway think I am a serious pilot, and no controller has ever been disappointed with my skills and kooperation. The phrase "Get lost" was followed by "I an doing my best!" and I really was. I was in a state of stress trying to get my plane safely down. Controllers made this to advanced for me by expecting me to answer and follow instantly, something impossible for someone with my skills. I have thereby lost my interrest for flying in dense trafic and USA again, but miss my flying online in Norway, with norwegian controllers and norwegian conditions. So I now sincerely ask you to give me a new password and nr so I can continue my great interrest: Flightsim98, soon 2000, with MP, SB and voice. Sincerely Ola Flagestad Haaland, 2665 LESJA, NORWAY Reg.nr:954808, callsign LN-ABE Flhaalan@online.no For more info: Please contact Eirik Sørensen Chief, ARTCC Norway Uansett har jeg mistet lysten på å fly i USA, men hvis de skal ta fra meg retten til å fly online med de andre flykompisene mine her i Norge på et så uberettiget og tynt grunnlag så er det bare trist alt sammen synes jeg. Takk for at du svarte, Eirik. Hilsen Ola
  9. Hvorfor skal alle perestere her? Hvorfor kan ikke SATCO banne alle som ikke har det gøy? Hvorfor kan ikke vi som som gleder oss hver kveld kose oss? Hvorfor kan ikke SATCO ta hensyn til alle vi som ikke er airplane-pilots? Jeg spør, men tror ikke svarene kommer som perler på en snor. Ola Haaland, banned, LN-ABE
  10. Til Håvard her: Hei: Jeg vet ikke hvordan man lager en annen stemme. Jeg har bare en stemme. Jeg ble banned fra SATCO fordi jeg ikke var rask nok. (Happy invitation to new users). Takk for svaret ditt. Jeg er grønn, men jeg forstod at du forstod. Takk, Ola, LN-ABE
  11. Mistet retten til å fly. Det var SATCO som tok den. Alle må være proffe piloter for å kommunisere online i USA, LN-ABE (Ola)
  12. UFFDear sir. I am a Norwegian virtual pilot flying alot and enyoying the SATCO system and SB alot. I mostly fly in Norway/Scandinavia, and have the two years I have been flying online never got any critic for my prosedyres when flying in my area. I alway follow atc instruction when I fly if possible. 2 days ago I took the chanse to fly in te US, with no success. I had a lots of trouble, lag and I am a slow typer. Result was a mad controller. I felt no patience and was sad. The whole thing was unsuccesfull I am sorry, and I see that I as a norwegian pilot with a need for some more time communicating with atc have difficulties flying under surcumstances with much and dence trafic. When I tried to connect on SB after filed flightplan in Norway this afternoon I was aware that my Callsign or password was invalide, so I was not able to connect. I am afraid this is a punishment but an unfair one. All my flying kollueges here in Norway think I am a serious pilot, and no controller has ever been disappointed with my skills and kooperation. So I no sincerely ask you to give me a new password and nr so I can continue my great interrest: Flightsim98, soon 2000 with MP, SB and voice. Best regards, Ola Flagestad Haaland, 2665 LESJA, NORWAY Reg.nr:954808, callsign LN-ABE Jeg er lei meg fordi jeg ødela luftrommet deres, jeg er like lei meg for at dere kastet meg ut. Jeg er like klok og like visdomsfull som en vitterlig glad virtuel pilot. Ikke kast folk på samme grunnlag so dere kastet meg. Ola Haaland, LN-ABE
  13. ooooops Jeg glemte Møre, her er det jo mange simmere og. Hadde vært moro om det lot seg gjøre å få til noe! mvh Ola, LN-ABE
  14. Hei! Det er mye snakk om samlinger rundt om i vårt lange land. Fikk lyst til å sondere terrenget mht evt. et treff for oss som bor grissgrendt i midt-Norge. Selv bor jeg på Lesja, og kunne godt tenke meg å reise en bit for å treffe simmere for en "faglig" og sosial treff. Så hvis du bor i Oppland, Hedmark eller Sør-Trøndelag og har en god ide ang. dette så fritt frem! Ser av simmer-listen at det er noen av oss i dette området. Hilsen Ola, LN-ABE
  15. Hei simmere! Moro at det er så stor variasjon i alder, geografisk tilhørighet, yrke osv her og i simmermiljøet her i Norge. Synd at det ikke er flere jenter. Jeg liker jenter, og flyr gjerne etter dem..... Forresten er jeg stolt over å kunne meddele at jeg nå er klarert for soloflyvning med seilfly. Så var det motet da..... (Kunne ikke dy meg.....) mvh Ola, LN-ABE
×
×
  • Opprett ny...