Gå til innhold

Jan Konstmann

Members
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Siste besøk

Jan Konstmann's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hej, Dennis Simanaitis' "Wright Flyer"! Dejlige korte flyveture, ikke timelange ture i 35.000 ft! Jan K
  2. Hej, "autopilot", "autoland". Hvor sidder det på min Tiger Moth eller på min gamle Cessna 172. Hvis man vil være "pilot" så flyver man med joystick (med sideror som en sagde). Hvis man vil være "kaptajn" og overlade flyvningen til al isenkrammet og sin co-pilot - hvor er det sjove så henne? Jan K (dansk)
  3. Hej, så er "Thor Air" (FS98/FS2000) startet! Vi flyver små fly: en-/tomotorede prop/turbo-fly og snart helikoptere også. Flåden d.d. består af Cessna 172, Partenavia P.68, MU-2, og DHC-6 hjul/ski. Alle i dansk/skandinavisk bemaling. Flere fly vil komme senere. Vi flyver taxi-, ambulance- og rutetaxi-flyvning i Skandinavien (senere også Island/Grønland). På vores hjemmeside er der "Flight Schedule" for rutetaxi og "adventures" til taxi- og ambulance-flyvning. Vi har piloter fra Danmark, Sverige, Norge, Australien og Canada! Fly, panels og adventures (+ ACS-GPS Programs til adventures) kan downloades direkte. Desuden er der links til skandinaviske sceneries. Samt liste over alle skandinaviske flyvepladser med ICAO (fire bogstavers) ID. Se mere på http://inet.uni2.dk/~konstman/Thor-Air/"'>http://inet.uni2.dk/~konstman/Thor-Air/" TARGET=_blank>http://inet.uni2.dk/~konstman/Thor-Air/ hvor du også kan tilmelde dig som pilot. Der kræves ikke mange FS-flyvetimer for at blive pilot hos "Thor Air"... Med venlig hilsen Jan Konstmann Danmark ------------------
  4. Hej, tjek denne adresse http://www.paradik.com/"'>http://www.paradik.com/" TARGET=_blank>http://www.paradik.com/ for gratis(?!) kort over USA og http://www.calle.com/aviation/airports.cgi"'>http://www.calle.com/aviation/airports.cgi" TARGET=_blank>http://www.calle.com/aviation/airports.cgi for forslag til rute over Atlanten (også med Beech Baron)! Mange FS Add On's, Flightplanner programmer, nogle gratis, kan hjælpe en med at flyve langt. Søg på http://www.flightsim.com" TARGET=_blank>www.flightsim.com for "planner" eller lignende. Og GPS er et "must"! Jan Konstmann ------------------
  5. Hej, der er flere B737-200 Moving Parts fly på http://www.flightsim.com." TARGET=_blank>www.flightsim.com. Kunne ikke finde F-16 Moving Parts fly! Jan K ------------------
  6. Hej, Jan Mayen kan downloades fra http://www.flightsim.com" TARGET=_blank>www.flightsim.com (janmayen.zip). Den er i denne version 3936 ft, 10/28. Der er en NDB (362.0) 8,8 NM W for Jan Mayen Airstrip! Jan Konstmann ------------------
  7. Hej, er der nogen, der ved, hvor lang landingsbanen er på Bjørnøya (ENBJ)? Hvilken retning/rwy no's? Hvilken belegning: grus/asfalt? Jan Konstmann (Danmark) ------------------
  8. Hej, hvis du bare vil ommale nogle af de mange eksisterende fly, så kan du downaloade "reptutr2.zip" fra http://www.flightsim.com!" TARGET=_blank>www.flightsim.com! Det er en "tutorial" - lærebog - der beskriver hvordan det gøres. Jan Konstmann
  9. Hej, denne mail retter sig mod de, der: * flyver FS98/FS2000 * kan lide at flyve små fly - fra en/to-motorers propelfly over en/to-motorers turbopropfly (STOL) til to motorers business jets (dansk er svært :-) * kan lide at flyve til/fra små pladser og "bush"(ødemarks) -flyvning til marker/søer og improviserede landingsbaner * kan lide at flyve VFR indimellem * kan "nøjes" med Skandinavien/Færøerne/Island/Grønland og - engang imellem - rest-Europa * gerne vil dele deres FS-erfaringer med andre Hvad jeg foreslår er, at vi (de, der er interesserede) laver et virtuelt lufttaxi-selskab, hvor vi flyver "rute-taxi" til fx danske øer, taxi-, charter-, cargo- og ambulance-flyvning i Skandinavien og rest-Europa - og andre flyvninger, der er baseret på ovennævnte mindre fly. Jeg har selv ommalet en lille stribe fly til "Thor Air" (virtuelt navn), som fx Cessna 402C, Siai-Marchetti 206, DHC-6 og min hjemmekonverterede klassiske DeHavilland DH89 Rapide. Jeg leger med tanken om Cessna 172/182/208, Dornier 228, Partenavia P.68, Cessna 414, Cessna 337, Cessna Citation II, BN Islander, Piper Seneca m.fl. - samt nogle ski- og pontonbaserede fly til Norge og Sveriges-flyvninger - samt en helikopter eller to. Derudover håber jeg at få bygget en KZ IV her til vinter (dansk to-motoreres ambulance-/taxafly fra 40'rne). I praksis forestiller jeg mig: * En "fuldautomatiseret" web-site baseret på en database (ASP), så indberetninger sker direkte via formularer (næsten vedligeholdelsesfrit). FX kan medlemmernes flyvetider (logbog) opdateres og opsummeres automatisk. Dvs ingen kontrol, men masser af tillid. * En mere eller mindre fast rutetabel (database) med rute-taxiflyvninger (+ evt. incl. flight-plans og adventures). * En jævnligt opdateret liste med taxi-flyvninger og ambulance-flyvninger (+ evt. incl. flight-plans og adventures). * En jævnligt opdateret liste med "bush" (vildmarks)-flyvninger (Sverige og Norge) (+ evt. incl. flight-plans og adventures). * At der kun flyves "real time" - ikke noget med x2, x4 m.v. * At der er nogle graders anciennitet. Pilot/chefpilot. Men alle må flyve alle slags flyvninger. * En side med fly (Thor Air eller andet navn) med skandinaviske kendingsbogstaver til at downloade (+ panels, etc.). * En side med relevante eksisterende og egenproducerede sceneries til at downloade. * En "news-group" for medlemmerne til erfaringsudveksling m.v. * Er "erfarings-gruppe" af erfarne FS-piloter, der kan evaluere fly (egenskaber og bemaling) før de uploades til web-siten. * + Evt. noget mere... HVORFOR: * Fordi andre virtuelle flyselskaber (af dem jeg kender) hovedsalig er baseret på ruteflyvning med større fly til større lufthavne. * Fordi der for mig at se er et udækket behov her. * Fordi jeg gerne vil være med til at levere dansk (skandinavisk) indregistrerede fly i en flyvebar kvalitet - af bl.a. flytyper, der ses i luftrummet over os. * Fordi jeg gerne selv vil være med til at producere fly/paneler/sceneries m.m. sammen med andre og få en solidarisk kritik. HVEM ER JEG: Jeg er 43 år med 9½ års FS-erfaring (FS4/FS5/FS5.1/FS95/FS98 + snart FS2000). Jeg har erfaring i at ombygge FS-fly (DH89) samt ommale eksisterende fly, bygge og ombygge panels og lave sceneries (Antarktis fx). Jeg har nogen web-erfaring (webmaster på en større site). Er ved at lære ASP (så godt som vedligeholdelsfri web-sites) baseret på en database. Mine "real life" pilot-erfaringer er en tur i venstre side af en Cessna 150 for over tyve år siden(min far sad ved siden af). Som virtuel pilot har jeg fløjet for Noble Air for efterhånden et par år siden (446 timer). Jeg flyver både VFR og IFR samt bruger/laver flightplans/adventures - og har smidt en GPS i næsten alle mine fly (panels). Jeg er ret vild med lyden af ski, der rammer en hvid overflade eller bølgeskvulp fra et ponton-fly. Og jeg keeeeeeeeder mig i 10-12 km's højde med autopilot og GPS. (Selv om en flyvning fra Roskilde til Vagar (Færøerne) over Sumburgh (Shetlandsøerne) i en Cessna 402 nu også kan være udmarvende.) HVAD NU: Jeg vil gerne i kontakt med ligesindede jvf. ovenstående. Folk, der har indsigelser mod projektet, gider jeg ikke at høre fra. Men jeg vil gerne kontaktes af folk, der på konstruktiv vis vil være med til at udvikle projektet; blot det ligner, den slags flyvning, jeg har skitseret! Alle mine forestillinger er kun forestillinger, dvs de kan diskuteres, hvis man er enig i udgangspunktet: små fly og små "pladser". Interesserede kan kontakte mig privat, konstman@inet.uni2.dk. I første omgang vil jeg gerne som "ophavsmand" være koordinator for projektet. Jeg har ingen intentioner om at være "over-direktør" - og mener ikke, at der burde være behov for en sådan, men jeg vil sikkert gerne være webmaster eller med-webmaster - og være med til at udvikle projektet. Jeg har hverken tid eller lyst til at bruge mere end højst en time om ugen til vedligeholdelse af en site (bl.a. derfor en ASP-løsning). Lad høre fra dig! Er der for mange fremmedord i det, jeg har skrevet, så lad dig ikke skræmme. Der burde også være plads til nybegyndere. Tidshorisont: Hvis der er nok interesserede, så langsomt i løbet af de kommende måneder. Jan Konstmann Nygårdterrasserne 213F 3520 Farum Danmark konstman@inet.uni2.dk
×
×
  • Opprett ny...