Gå til innhold

Kjell Hanssen

Members
  • Innholdsteller

    39
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Kjell Hanssen

  • Bursdag 18. april 1959

Kjell Hanssen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Da jeg ikke er noen urimelig person, men ønsker at rett skal være rett så må jeg beklage at jeg i innlegget over fortalte at mitt innlegg på Virtuell Widerøe var slettet. Det var faktisk ikke det. Det var flyttet til et annet emne. Fant det ikke selv men ble gjort oppmerksom på det av en annen våken person utenom selskapet. Slikt kan skje. Beklager. Kjell
  2. Regner med det ja. Du sitter vel å studerer AIP kjenner jeg deg rett. Måtte riste litt på hodet for meg selv her. Hadde lagt inn min sak på forumet hos virtuel Widerøe. Det kom noen få kommentarer. Bla. annet fra tidligere CEO. Nå er alt fjernet uten noen som helst melding til meg. Har ikke hørt fra nåværende CEO i VW på lenge. Det er vel ikke slik man skal drive dette. Men "No hard feelings". Jeg flyr for SAS nå. Der fant jeg jaggu en rute fra Bodø til Skagen. Hadde meg en fin kosetur. Når ikke ledelsen i et flyselskap kan kommunisere med sine flyvere, så blir alt helt feil. Kjell
  3. Det hørtes jo ikke bra ut. Jeg får komme å hente deg da jeg nå blir å fly for SAS videre. Der går alt så mye greiere. Kjell SAS1132
  4. Må bare innrømme at slike ting er jeg lite flink til. Jeg kjøpte Majestetic for at jeg hadde prøvd det først og likte det. Følte en glede ved å fly det. Samme med PMDG. Når jeg da hadde lyst å fly for Widerøe ( Noe jeg har gjort i flere år uten noe problem) og ikke får lov å bruke det på rutene der, så flyr jeg heller utenfor Widerøe. Det har noe med følelsen av realisme å gjøre det å fly en rute for et selskap. Glenn nevnte litt lenger opp at jeg hadde en flytur fra Værnes til København som var logget med over 4 timer. Han har selvfølgelig helt rett der. Saken er den at jeg brukte ca 2,5 timer ( sjekket min logg ) på turen. VAFS registrerte over 4 timer og i ROSTER hos Widerøe ble det ført 7,9 timer. Glenn tok kontakt med meg ang dette og vi fikk ordnet det. Hva som har skjedd er det vel bare ett eller annet datasystem som kan forklare. Det var når jeg fløy tilbake herfra at bråket startet. Jeg skulle fløyet en Q100 istedefor Q300. Jeg kommer til å fly Widerøs sine ruter videre, men ikke for Virtuel Widerøe. Det er ting på gang andre steder når det gjelder Widerøs ruter i Norge. Blir spennende å følge dette. Kjell
  5. Jeg kan selvsagt laste ned den. Jeg bruker Fanda som jeg har kjøpt og trives med det. Jeg er ikke så aktiv flyver som mange her inne er. Det kan nok bli noen turer i løpet av uken, men det begrenser seg selv pga jobb. Men det er jo noe helt annet.
  6. Du er inne på noe der. Har nære venner som flyr i det virkelige Widerøe og i SAS. Det skjer jo hele tiden at de må reise som passasjer for å nå sin rute. Da virker det urimelig at man ikke skal fly en rute man har lyst til når man vil. Jeg gjør det selvsagt utenfor selskapet, men allikevel.
  7. Jeg trenger selvsagt ikke å fly for Widerøe. Jeg flyr en del utenom dem. Jeg liker å fly Norge på langs. Det er blitt sånn nu i Widerøe at du kan ikke fly til en flyplass for så å starte fra en ny et annet sted. Du må fly fra den flyplassen du landet. Man er låst der. Selvsagt kan man betale for å fly fra en annen flyplass, men det er jo noe annet. Vist nok prøver man å være så realistisk i "sim-verden" som mulig, men synes at dette går over alle grenser. Det er jo selvsagt så enkelt at man kan fly hva man vil utenom selskapene, men det er nå bare blitt til at man flyr for et selskap.
  8. For meg så er dette en hobby og en avveksling. Jeg har to fly inne som jeg liker å fly og som jeg bruker. Det er PMDG og MJC8Q. Begge er kjøpte fly. Når jeg har fløyet for Widerøe, så har jeg fløyet MJC8Q. Det er vel nok en 300, men der er ikke andre alternativer på denne. Jeg flyr den for at jeg synes den er bra. Den flyr jeg i SAS også. Har aldri vært noen spørsmål om å bytte verken mellom 100 og 300 eller til Fokker 50. Jeg spurte faktisk om det i SAS, og fikk beskjed at det var helt ok å fly Dach på Fokker-ruter. I Widerøe fikk jeg også kritikk for at jeg hadde brukt 2,4 timer fra København til Værnes på en rute som det er beregnet en flytid på 1,7 timer. En tur i kraftig motvind, men ellers så gitt turen helt fint. Når det er blitt som det er blitt, så har jeg ikke noe glede av å fly lenger for Widerøe. Føler ikke at det blir den hobbyen som det skal være.
  9. Som noen av dere har sett, så har jeg en diskusjon med ledelsen ( 1 person ) i Virtuell Widerøe. Jeg ble kastet ut av selskapet på grunn av at jeg fløy feil flytype på rutene. Jeg fløy en Dach Q300 på en rute hvor Q100 skulle brukes. Jeg har vært pilot i mange år nå, men har aldri opplevd maken. Det som er spesielt i denne saken er at tidligere ansatte som nå har trukket seg ut i WIF, ikke skjønner helt hva som skjer i selskapet. Det er kommet en oppfordring om at det virkelige Virtuell Widerøe starter opp igjen. Har lyst å høre andre piloters mening om dette med å fly F.eks Q300 på en rute med Q100. Er det virkelig slik at dere piloter bytter mellom så små fly for å følge rutene? kom med kommentarer.
  10. Hei alle dere piloter. Så er det tid for jobbing med Fly-inn i Norge igjen. Det jobbes med å få dette til, og det skal gå, det vet vi. Vi skal komme tilbake med tidspunkt. Send en "reply" på denne posten for å vise deres interesse. Ha en koselig flykveld. Kjell Hanssen
  11. Hei igjen Takk til dere som ville hjelpe meg ang oppsettet av RW. Fikk et tips om at det kunne ha noe med telefonlinjen å gjøre. Hadde ISDN, men flyttet og fikk analog. Det viste seg at det var da problemene begynte. Har nå fått innstallert ISDN igjen og wips.... nå er alt i orden. Tok litt tid å få gjort dette så derfor sent svar. ( flyttet også... ) Takk igjen Kjell [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]
  12. Heisan Har tidligere sendt inn spørsmål ang RW. Får ikke brukt den nå. Lastet ned ny versjonen og prøvde, men neida. "Recive only" er beskjeden. Nytter ikke å sette opp heller. Har dere noen forslag som kan hjelpe meg til å komme online igjen!? Har ikke den tidligere versjonene som jeg brukte og som fungerte. Har ikke betalt noe, så det kan kanskje ligge noe på min maskin som stopper det hele! Takknemlig for hjelp. Kjell [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]
  13. Virtual Banana Airlines ville vært et flott navn på et nytt VA, men rette personen med mye fritid skal til for å administrere et slikt VA. Når jeg om kort tid får litt mer fritid, vil jeg jobbe litt mer med Arctic Flyin for å få det mer organisert. Er det andre som ønsker å bruke navnet og starte et slikt VA, så kan jeg godt undersøke om bruken av navnet er ok. Har god kontakt med Kai Kiil. Kjell Hanssen [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]
  14. Vi har diskutert litt ang. dagen for Arctic Flyin. Vi ønsker tilbakemelding på dette flyinnet. Det vi lurer mest på er om Søndagen er rette dagen for et flyin i Nord-Norge. Si din mening. Kanskje en annen ukedag passer bedre! Vårt resonemang(!) var at søndagene var de beste dagene. Om kort tid vil det komme egne hjemmesider for ARCTIC FLYIN. Vi skal strukturere oss når det gjelder controllere. Skal prøve å lage en vaktordning slik at vi slipper det at noen blir sittende hver søndag å controllere. Si din mening. Husk å fly online på søndag som kommer. Vi vil ha skikkelig trafikk i Norge. ARCTIC FLYIN er kommet for å bli. Kjell Hanssen ATC [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/cool.gif[/image]
  15. Hei Der satte du meg på en ide. Hvorfor ikke benytte Banana Airlines!! Et flott navn på Stokmarknes-klubben. Skal snakke med Kai om dette. Får sikkert lov til å bruke navnet. Kjell Hanssen
×
×
  • Opprett ny...