Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng siden 28. feb. 2024 i alle områder

  1. Ok, da er jeg endelig ferdig med første utgave av Mosjøen flyplass. Flyplassen kan lastes ned her: https://flightsim.to/file/71192/enms-mosjen-airport Som vanlig er jeg interessert i tilbakemeldinger, både gode og dårlige. Feil og mangler er jeg spesielt interessert i. Og kom gjerne med forbedringsforslag om du har det...:). Enjoy!
    14 points
  2. Tidlig stadie på ENGK...
    13 points
  3. Fortsatt en del detaljer igjen, men har så smått begynt å "montere" byggene i SDK...:)
    13 points
  4. Her har Fenix gjort en kjempejobb! Ser utrolig bra ut, og er enda bedre å fly manuelt enn før. Eneste problemet jeg har er at ytelsen er noe dårligere i external view, men det regner jeg med er noe som kan fikses etter hvert (evt ved at jeg oppgraderer specs, jada jada)
    11 points
  5. Hei! Har nå lagt ut versjon 1.1 av Mosjøen: https://flightsim.to/file/71192/enms-mosjen-airport Har gjort følgende endringer: Fjernet og redusert størrelsen på trær sør for helikopterrampen. La på texture på feltet foran localizer-antennene på begynnelsen av RWY 33. Endret noen småting på enkelte 3D modeller. Endret parkeringsområdene til "general aviation" og reduserte størrelsen i håp om at større airlinere ikke dukker opp. La til folk både inn og utvendig for litt mere liv. Lagt til noen røde anti-kollisjonslys i nærheten av flyplassen. Lagt til circling lights (orange) til RWY 15. Lagt til flashing lead lights til RWY 15 og RWY 33. Var det jeg fikk med denne oppdatering. Fortsett å rapporter feil/forbedringsforslag. Siden jeg skal på jobb kommer en ev. ny oppdatering tidligst om 5 uker...:) Enjoy!
    10 points
  6. God dag godtfolk! Her kommer nok en liten kjedelig samling bilder fra den siste tiden. Jeg våger meg mer og mer ut på Vatsim, og har nå utfordra meg med mer og mer turboprop også. Først Q400 etterfulgt av F50, men har endt opp med favoritten, King Air 200. Disse går mye i rutetrafikk i Sverige på anbudsruter, så det kan da utføres ganske reelt. Det er en del Carenado her, så ikonene på venstresiden av skjermen har jeg ikke giddet å fjerne, så det får dere bare leve med dessverre Men først til Island og Reykjavik (BIRK) hvor Icelandair opererer et lite knippe Q200 og Q400 til Akureyri (BIAR), Egilsstaðir (BIEG) og Ísafjörður (BIIS), sistnevnte kun med Q200. Birk er en liten men utrolig kul flyplass med forholdsvis korte rullebaner og mye vind. Dessverre er det lite ATC på Island, og når noen først er online så er det stort sett kun Keflavik (BIKF) som får gleden av det. Denne flighten gikk til Akureyri. Avgang fra bane 13 i Reykjavik. Turning final for RNP X for bane 19. 01 har kun en offset LOC innflyvning som kan ta denne størrelsen fly (også en ILS med 5.3% gs). Denne innflyningen er en ganske stor omvei til 19, så jeg har forstått de lokale ofte tar en circle to land fra LOC 01 når været tillater det, men det får bli neste gang. Videre følger en liten tur med Fokker 50. Turen gikk fra Arlanda ESSA til Mariehamn EFMA og videre til Turku EFTU med Amapolaflyg, eller Populair som de heter nå til dags. Denne turen var en liten familiseringstur da jeg sliter litt med RNP innflyvninger i Fokker'n. Default FMC også, så det er tilbake til å kalkulere T/D sjæl! Så våget jeg meg omsider ut på travle Vatsim en søndag med favorittfuglen. Jonair opererer 3 av typen King Air 200 i Sverige på rutene Torsby - Hagfors - Arlanda (som de nylig tok over fra Amapola som igjen leide inn AIS Airlines for å fly ruten med JS32), Sveg - Mora - Arlanda (hvor Mora nylig ble lagt til igjen. Denne flys forøvrig oftest med B1900C), Umeå - Østersund (Umeå er hovedkvarteret til Jonair), og Pajala - Luleå langt oppi nord. Disse rutene driftes ofte av prinsippet om at alle fylkessentre i Sverige skal ha forbindelse til Stockholm innen 4 timer. Denne turen gikk til Østersund fra Umeå med ATC hele veien. ' Det er noe litt morsommere å fly på Vatsim med en liten enkel GPS, null VNAV og Autothrottle. På bakken i Østersund. Dette flyet flyr forøvrig en del taxiflyvninger rundt i Sverige imellom morgen og ettermiddagsrunden til Østersund. Videre ble det en tur fra Arlanda til Hagfors og videre til Torsby. Dette var ganske interessant da jeg ikke har flydd til ukontrollerte flyplasser under aktiv atc før. Det ble ingen bilder fra turen til, men jeg bestemte meg for å ta turen tilbake til Arlanda fra Torsby (altså i feil rekkefølge). Det hender Hagfors blir hoppet over irl også, alt etter om det er pax eller ikke. Klar for avgang ESST, Torsby. Klarert direkte til ELTOK. FL230. Både Sweden, Stockholm Approach og Tower var online. King Air er utrolig spenstig når det kommer til fart, så en kan gjøre ATC ganske så happy ved å holde 200-220 knop så lenge en vil egentlig. Full pitch, flaps og gear down, så sitter du med tennene i dashbordet. Legger med et lite bonusbilde under innflyvning til Røros med samme fly. Just for the fun of it. Ha en flott dag!
    9 points
  7. Et par turer for å sjekke ut det nye flotte sceneryet!
    9 points
  8. Fra februar. Verken mer eller mindre 🙂 Druk Air A319 (med sharklets faktisk) oppstilt på strand i Paro for en flight til Kathmandu. Samme som tidligere under ankomst Kathmandu. Og returen. Paro har nå fått RNP innflyvning (til et veldig høyt minima dog), men slik jeg forstår det blir denne lite brukt av pilotene da den tar en del omveier. Druk Air igjen, på tur fra Paro til Guwahati i India. Druk Air flyr en del av de lengre rutene via et stopp i nærområdet. Dette pga. vektbegrensninger ut fra Paro. Samme som over på vei ut fra Guwahati til Singapore. Dette flyet flyr en slynge over to dager VQPR (Paro) - VEGT (Guwahati) - WSSS (Singapore) - PTRO (Paual) og samme ruta tilbake. Sistnevnte flys på vegne av Alii Palau Airlines. Det virker for meg veldig risky å fly en slik flight på vegne av andre når regulariteten ut fra Paro er så værstyrt 😄 Wizzair på mer hjemlige fronter. Gdansk mener jeg. Cebu Pacific A321NX i Manila før en flight til Cebu. Samme som over. " Tilbake i Manila igjen. Jeg sliter fortsatt litt med landingene i A321 da vingen har en helt annen utforming en A319/320, med medfølgende veeeeldig liten flare. På vei ned til Puerto Princesa på Fillippinene. Kun en vei inn her, så her utføres en spenstig circle to land. Samme som over, men på stand. Så litt kjøligere strøk på slutten. Icelandair Q400 på vei fra BIRK Reykjavik til BIEG Egilsstaðir på Island. Samme som over. Takk for titten 🙂
    9 points
  9. Er begynt på "innflyttingen" og håper at alt kan være klart innen en uke eller så...:)
    7 points
  10. Hei. 72 er ingenting, bare vent til du blir 82. Hilsen fra en flyinterissert 82 åring. God påske forresen.
    5 points
  11. I lofoten er gule sirklingslys alltid på og hvite blink slås på når pilot ber om det. Dersom du ønsker å bruke mastene fra WU15 ENLK i scenery editor så begynner navnene med wENLK_mast_appch_ Gule sirklingslys + hvit sequenced flashing, nord. (har bare funnet 6 av 7?) Den midterste av lampene i første rekke av approach lys på nordenden har også sequenced flashing. 13 hvite sequenced flashing sør
    5 points
  12. Ja jeg har laget noe lignende for Mosjøen. Gir vel ut en ny versjon i morgen om testingen i kveld går bra...:) Var som sakt ikke så lett å finne info om dette, men tror jeg har det greit nok og så får jeg justere etterhvert som ny info kommer.
    5 points
  13. Hei 😁 Hatt endel flighter den siste tiden, og her kommer litt bilder fra de forskjellige turene (Fenix V2B2 på alle).
    5 points
  14. Fikk forresten testet ledelysene på circling approach til RWY 15 og de fungere som bare det i den nedsatte sikten som var i Mosjøen i dag...:)
    4 points
  15. I dag har jeg fikset følgende: - Tatt bort trær og redusert størrelsen på trær sør for helikopterbasen. - Lagt textur på rektanglet til høyre for threshold på RWY 33. - Endret parkeringplassene fra "gates" til "general Aviation parking" slik at man får bort store pushback-biler og jetlinere. - Lagt til lys i enkelte vindu på modellene (som jeg hadde glemt opprinnelig). Gjenstår: - Flashing/leading lights på innflygningen til begge RWY. Må gjøre litt mer research. - Legge til folk på flyplassen (blir i så fall avhengig av et bibliotek da jeg ikke orker å bruke tid på å lage masse folk..:) Jeg får inn (valget) Mosjøen AFIS som er det som er "tårnet". I AIP er det Mosjøen AFIS som er rette betegnelse, så med mindre der er sterke innvendinger blir det værende slik? Når du kommer ut av sonen til Mosjøen AFIS så vil Polaris Control ta over. Når alt er på plass skal jeg legge ut ny versjon. Skal sjekke mer ut angående disse ledelysene....
    4 points
  16. Changelog fra orbx central: Haha, god timing Stig! 😅
    4 points
  17. Nydelig gratismaskin som de fleste norske jagerflypiloter startet med i USA, T-38 Talon, kan lastes ned her: https://drive.google.com/drive/folders/17GX4Lj3oLo-QpxQABVP7lOBCJks7GcNM
    4 points
  18. METAR LFPG: 270900Z 18013KT 9999 BKN014 BKN019 07/04 Q0987 NOSIG METAR LOWW: 270850Z 15024G34KT 9999 FEW025 13/06 Q0995 TEMPO FM1000 18025G37KT
    3 points
  19. Ja jeg ser nå at jeg ikke har fått med meg det svaret på fredag. Litt rart at hun på MS support heller ikke hadde fått med seg det før helga. Hun sa idag til morgen at de kjente til problemet, men at de ventet på en løsning fra Amerika. Det viktigste er at vi har en vei ut av problemet.
    3 points
  20. Jeg fikk akkurat en mail fra Microsoft support. Skift språk til Engelsk(Amerikansk) og sett det til hovedspråket. Dermed fikk jeg logget inn på både MS store og Xbox appen. Nå er jeg igjen inne på FS og flyr. Dermed ser det ut til at påska er reddet i år også😀
    3 points
  21. 3 points
  22. Fortsatt førstevalget, nå med ekstra drivstoff.
    3 points
  23. https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1GH_lBArFGdyXF9mKREOOXC1a7ZI6MqDa&usp=sharing Oppdateres fremdeles fortløpende! Lagt til bl.a Mosjøen til @Sauron
    3 points
  24. 😎Et fabelaktig tillskudd til simulatoren.👍
    3 points
  25. 3 points
  26. Det var vel akkurat samtidig med akkurat samme screenshot! Wow. 😆
    3 points
  27. Takket være entusiaster i FB-gruppa "MSFS Military Aircraft and Scenery", som har fått tillatelse fra MILVIZ , så kan man langt på vei nyte konverterte FSX-modeller i MSFS (samme opplegg som F 86 F Sabre). Modellene flyr veldig bra, har god lyd og de funksjonene som er lagt inn som snarveier på stikke og throttle virker, men cockpit er ikke "klikkbar" og noen instrumenter fungerer ikke. Litt sånn halvveis for oss som begynner å bli bortskjemt i MSFS, men likevel artig gjensyn 😊
    3 points
  28. Denne vekket opp minner fra barndommen, da jeg bygde Revell modell av den, og sleit med den røde dekoren på halen 🙂
    3 points
  29. Litt oppdatering på ORBX for de som ikke har fått det med seg
    3 points
  30. Og så må vi ikke glemme J versjonen fra samme sted:
    3 points
  31. Ser bra ut ,var innom en kjapp tur fra Tr.heim
    2 points
  32. Det er sagt at download og installasjon finnes når man ser filmen i YouTube. Men jeg får bare feil ved å klikke på denne linken. Assistanse fra noen? Vent - vent, kanskje jeg lykkes ved "Last ned likevel".
    2 points
  33. Liknende oransje lead-in lights finnes i Hammerfest. Har ikke veldig bra referansefoto, men endte opp med å lage modellen under for den flyplassen. De er oransje, kan sees på laang avstand og er alltid på så langt jeg vet. De er et visuelt hjelpemiddel når de flyr circle-to-land.
    2 points
  34. På det franske nettstedet MS Flight Simulator – RESTAURAVIA finnes en rekke historiske fly i ok kvalitet, og med god dokumentasjon. Vel verd å prøve.
    2 points
  35. 2. påskedag 1945 kom 36 Mosquitos inn over Sandefjord havn og bombet tyskernes skip!
    2 points
  36. 2 points
  37. Knallfine bilder, delikat lyssetting og utrolig riktig årstid og snømengde på flyplassen 👏
    2 points
  38. Da har jeg laget en GSX profil til denne flotte flyplassen https://flightsim.to/file/71263/enms-mosjen-kjaerstad-by-sauron-gsx-profile
    2 points
  39. Endelig kommer storfavoritten min!
    2 points
  40. https://flightsim.to/file/67253/gaya-encn-kristiansand-kjevik-payware-scenery-improvements
    2 points
  41. Og litt mere liveryporn
    2 points
  42. Enda en liten "progress update"....
    2 points
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...