Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng siden 21. mars 2024 i alle områder

  1. Hei! Har nå lagt ut versjon 1.1 av Mosjøen: https://flightsim.to/file/71192/enms-mosjen-airport Har gjort følgende endringer: Fjernet og redusert størrelsen på trær sør for helikopterrampen. La på texture på feltet foran localizer-antennene på begynnelsen av RWY 33. Endret noen småting på enkelte 3D modeller. Endret parkeringsområdene til "general aviation" og reduserte størrelsen i håp om at større airlinere ikke dukker opp. La til folk både inn og utvendig for litt mere liv. Lagt til noen røde anti-kollisjonslys i nærheten av flyplassen. Lagt til circling lights (orange) til RWY 15. Lagt til flashing lead lights til RWY 15 og RWY 33. Var det jeg fikk med denne oppdatering. Fortsett å rapporter feil/forbedringsforslag. Siden jeg skal på jobb kommer en ev. ny oppdatering tidligst om 5 uker...:) Enjoy!
    10 points
  2. Hei. 72 er ingenting, bare vent til du blir 82. Hilsen fra en flyinterissert 82 åring. God påske forresen.
    5 points
  3. I lofoten er gule sirklingslys alltid på og hvite blink slås på når pilot ber om det. Dersom du ønsker å bruke mastene fra WU15 ENLK i scenery editor så begynner navnene med wENLK_mast_appch_ Gule sirklingslys + hvit sequenced flashing, nord. (har bare funnet 6 av 7?) Den midterste av lampene i første rekke av approach lys på nordenden har også sequenced flashing. 13 hvite sequenced flashing sør
    5 points
  4. Fikk forresten testet ledelysene på circling approach til RWY 15 og de fungere som bare det i den nedsatte sikten som var i Mosjøen i dag...:)
    4 points
  5. METAR LFPG: 270900Z 18013KT 9999 BKN014 BKN019 07/04 Q0987 NOSIG METAR LOWW: 270850Z 15024G34KT 9999 FEW025 13/06 Q0995 TEMPO FM1000 18025G37KT
    3 points
  6. Ja jeg ser nå at jeg ikke har fått med meg det svaret på fredag. Litt rart at hun på MS support heller ikke hadde fått med seg det før helga. Hun sa idag til morgen at de kjente til problemet, men at de ventet på en løsning fra Amerika. Det viktigste er at vi har en vei ut av problemet.
    3 points
  7. Jeg fikk akkurat en mail fra Microsoft support. Skift språk til Engelsk(Amerikansk) og sett det til hovedspråket. Dermed fikk jeg logget inn på både MS store og Xbox appen. Nå er jeg igjen inne på FS og flyr. Dermed ser det ut til at påska er reddet i år også😀
    3 points
  8. 3 points
  9. Fortsatt førstevalget, nå med ekstra drivstoff.
    3 points
  10. https://forums.flightsimulator.com/t/sim-update-15-delayed/635719 Hi everyone, As you may know, Sim Update 15 was initially targeted to be released tomorrow, March 26th. After careful consideration, the Sim Update 15 release will now be moved to April with the exact date to be determined. Your feedback has helped us identify issues that we would like to continue to work on, so many thanks from our team for your detailed reports and efforts. Our beta testing will continue during this time, and forum discussion can be accessed here: Sim Update 15 Beta. We thank you for your patience and understanding and look forward to its release! MSFS Team
    2 points
  11. Er det Gaia sitt ENCN scenery med min «fix»? I såfall kan jeg nok trimme de trærne litt. Kanskje litt for tett skog ved approach-lysene?
    2 points
  12. Så bra, er 72 sjøl, hehe.
    2 points
  13. Ser bra ut ,var innom en kjapp tur fra Tr.heim
    2 points
  14. Det er sagt at download og installasjon finnes når man ser filmen i YouTube. Men jeg får bare feil ved å klikke på denne linken. Assistanse fra noen? Vent - vent, kanskje jeg lykkes ved "Last ned likevel".
    2 points
  15. Ja den "FLASH" en. ser det ut for, at kom, etter siste oppdate, så vi lever med det.🤷‍♂️🤞
    2 points
  16. På det franske nettstedet MS Flight Simulator – RESTAURAVIA finnes en rekke historiske fly i ok kvalitet, og med god dokumentasjon. Vel verd å prøve.
    2 points
  17. https://flightsim.to/file/71935/enhf-hammerfest-airport
    1 point
  18. 1 point
  19. 1 point
  20. For custom lys istedenfor å bruke lysfunksjonen i taxiways så kan du bruke "light row", eventuelt i kombinasjon med Light Preset. Light row tegnes opp på samme måte som paintedlines og lar deg velge mellom forskjellige presets. Standard edge taxilights ligger allerede i lista default, men ved å gå i airport properties (der du setter navn og deletes) så kan du lage egne presets.
    1 point
  21. blir nok rett under 5000 norske (finnes ikke norsk importør) vet ikke om er bedre enn mfg crosswind. men eid f-16 joysticken til vite at produktene dems ikke er noe tull. https://winwingsim.com/view/goods-details.html?id=546
    1 point
  22. de har og lansert a320 fcu (rundt 1750 norsk pris med moms, frakt er 250) https://winwingsim.com/view/goods-details.html?id=550
    1 point
  23. Det stemmer! Fixen din er fin, altså, men du må gjerne trimme litt rundt rullebane-enden der, er litt større spillerom der i virkeligheten (bra scenery fra Gaya, men også en del å ta tak i)
    1 point
  24. Jeg har samme problemet som deg, og jeg har fulgt instruksjonene som kommer fram i linken som du har fått. Artikkelen er fra 2020, og det er ikke sikkert løsningene er riktige for det problemet som er oppstått nå. Problemet er at FS2020 trenger xboxappen og kontakt med MS store for å kjøre. Du er sannsynligvis,som meg logget ut av begge disse. Jeg klarer ikke å logge meg inn. Ved forsøk på innlogging kommer det opp et hvitt ark midt i bildet, og så skjer det ikke noe mer. Jeg har akkurat snakket med Microsoft support, og de sier at det er svært mange som opplever dette nå.De har ingen løsning idag, men håper å få det en av de nærmeste dagene. Det er bare å smøre seg med tålmodighet, og håpe på at SU 15 oppdateringen som skal komme i morgen løser problemet.
    1 point
  25. Hørte en forholdsvis høy flystøy og slang meg på flightradar. Å joda der var det 3 stratotankere over huggu på meg på tur nordover. Har vært mye militær trafikk over her de siste par åra.
    1 point
  26. Du finner løsningen her: "Please insert the Microsoft Flight Simulator Game Disc" Error message – Microsoft Flight Simulator Support (zendesk.com)
    1 point
  27. Du må legge en taxi path (grønn linje) som fortsetter fra runway link i hver ende og snur. Pleier å ha 1 meter bredde på snuplasslinken. I Tromsø la jeg en taxipath helt fra apron exit A, under runway link til snuplassen i sør, og etter å ha dratt "snuplasslinker" koblet jeg meg til runway link. På det viset får jeg flyene til å backtracke og snu før de tar av - as for real.
    1 point
  28. Har testet både til rwy 15 og 33 i går i nattmørket med dårlig vær som vi har her nå. Gikk helt smooth med lysene😊
    1 point
  29. Flott arbeid får ta meg en tur å sjekke den ut 😉
    1 point
  30. Bare hyggelig! Er jo verd alt arbeidet at folk liker det..:)
    1 point
  31. Jeg må bare få lov til å takke deg @Sauron og prise jobben du har gjort her. Dette er noe jeg ville ha betalt for. I mine øyne er dette bedre en mye av payware der ute. Og jeg har ønsket meg min egen lokale flyplass i skikkelig detail i flightsim så lenge jeg kan huske, og endelig ordnet du det. Tusen Takk
    1 point
  32. En stor takk til Gunnar van der Meeren, som har malt denne modellen, opprinnelig FSX/Milviz, nå konvertert til MSFS. Også en hyllest til SU14, som har gjort Norge til et fantastisk visuelt scenery . Nesten skremmende likt virkeligheten, og ekstra fristende å fly manuelt med nostalgiske godbiter i kjente nærområder 😍.
    1 point
  33. Og 30. mars kommer Blackbird Simulations(Milviz) med 2020 utgaven! https://www.facebook.com/BlackbirdSimulations
    1 point
  34. Jeg plages med akkurat det samme. Simulatoren går hele tiden i window mode
    1 point
  35. Hvor i landet er jeg her?
    1 point
  36. Ja jeg har laget noe lignende for Mosjøen. Gir vel ut en ny versjon i morgen om testingen i kveld går bra...:) Var som sakt ikke så lett å finne info om dette, men tror jeg har det greit nok og så får jeg justere etterhvert som ny info kommer.
    1 point
  37. God dag godtfolk! Her kommer nok en liten kjedelig samling bilder fra den siste tiden. Jeg våger meg mer og mer ut på Vatsim, og har nå utfordra meg med mer og mer turboprop også. Først Q400 etterfulgt av F50, men har endt opp med favoritten, King Air 200. Disse går mye i rutetrafikk i Sverige på anbudsruter, så det kan da utføres ganske reelt. Det er en del Carenado her, så ikonene på venstresiden av skjermen har jeg ikke giddet å fjerne, så det får dere bare leve med dessverre Men først til Island og Reykjavik (BIRK) hvor Icelandair opererer et lite knippe Q200 og Q400 til Akureyri (BIAR), Egilsstaðir (BIEG) og Ísafjörður (BIIS), sistnevnte kun med Q200. Birk er en liten men utrolig kul flyplass med forholdsvis korte rullebaner og mye vind. Dessverre er det lite ATC på Island, og når noen først er online så er det stort sett kun Keflavik (BIKF) som får gleden av det. Denne flighten gikk til Akureyri. Avgang fra bane 13 i Reykjavik. Turning final for RNP X for bane 19. 01 har kun en offset LOC innflyvning som kan ta denne størrelsen fly (også en ILS med 5.3% gs). Denne innflyningen er en ganske stor omvei til 19, så jeg har forstått de lokale ofte tar en circle to land fra LOC 01 når været tillater det, men det får bli neste gang. Videre følger en liten tur med Fokker 50. Turen gikk fra Arlanda ESSA til Mariehamn EFMA og videre til Turku EFTU med Amapolaflyg, eller Populair som de heter nå til dags. Denne turen var en liten familiseringstur da jeg sliter litt med RNP innflyvninger i Fokker'n. Default FMC også, så det er tilbake til å kalkulere T/D sjæl! Så våget jeg meg omsider ut på travle Vatsim en søndag med favorittfuglen. Jonair opererer 3 av typen King Air 200 i Sverige på rutene Torsby - Hagfors - Arlanda (som de nylig tok over fra Amapola som igjen leide inn AIS Airlines for å fly ruten med JS32), Sveg - Mora - Arlanda (hvor Mora nylig ble lagt til igjen. Denne flys forøvrig oftest med B1900C), Umeå - Østersund (Umeå er hovedkvarteret til Jonair), og Pajala - Luleå langt oppi nord. Disse rutene driftes ofte av prinsippet om at alle fylkessentre i Sverige skal ha forbindelse til Stockholm innen 4 timer. Denne turen gikk til Østersund fra Umeå med ATC hele veien. ' Det er noe litt morsommere å fly på Vatsim med en liten enkel GPS, null VNAV og Autothrottle. På bakken i Østersund. Dette flyet flyr forøvrig en del taxiflyvninger rundt i Sverige imellom morgen og ettermiddagsrunden til Østersund. Videre ble det en tur fra Arlanda til Hagfors og videre til Torsby. Dette var ganske interessant da jeg ikke har flydd til ukontrollerte flyplasser under aktiv atc før. Det ble ingen bilder fra turen til, men jeg bestemte meg for å ta turen tilbake til Arlanda fra Torsby (altså i feil rekkefølge). Det hender Hagfors blir hoppet over irl også, alt etter om det er pax eller ikke. Klar for avgang ESST, Torsby. Klarert direkte til ELTOK. FL230. Både Sweden, Stockholm Approach og Tower var online. King Air er utrolig spenstig når det kommer til fart, så en kan gjøre ATC ganske så happy ved å holde 200-220 knop så lenge en vil egentlig. Full pitch, flaps og gear down, så sitter du med tennene i dashbordet. Legger med et lite bonusbilde under innflyvning til Røros med samme fly. Just for the fun of it. Ha en flott dag!
    1 point
  38. Et par turer for å sjekke ut det nye flotte sceneryet!
    1 point
  39. Fra februar. Verken mer eller mindre 🙂 Druk Air A319 (med sharklets faktisk) oppstilt på strand i Paro for en flight til Kathmandu. Samme som tidligere under ankomst Kathmandu. Og returen. Paro har nå fått RNP innflyvning (til et veldig høyt minima dog), men slik jeg forstår det blir denne lite brukt av pilotene da den tar en del omveier. Druk Air igjen, på tur fra Paro til Guwahati i India. Druk Air flyr en del av de lengre rutene via et stopp i nærområdet. Dette pga. vektbegrensninger ut fra Paro. Samme som over på vei ut fra Guwahati til Singapore. Dette flyet flyr en slynge over to dager VQPR (Paro) - VEGT (Guwahati) - WSSS (Singapore) - PTRO (Paual) og samme ruta tilbake. Sistnevnte flys på vegne av Alii Palau Airlines. Det virker for meg veldig risky å fly en slik flight på vegne av andre når regulariteten ut fra Paro er så værstyrt 😄 Wizzair på mer hjemlige fronter. Gdansk mener jeg. Cebu Pacific A321NX i Manila før en flight til Cebu. Samme som over. " Tilbake i Manila igjen. Jeg sliter fortsatt litt med landingene i A321 da vingen har en helt annen utforming en A319/320, med medfølgende veeeeldig liten flare. På vei ned til Puerto Princesa på Fillippinene. Kun en vei inn her, så her utføres en spenstig circle to land. Samme som over, men på stand. Så litt kjøligere strøk på slutten. Icelandair Q400 på vei fra BIRK Reykjavik til BIEG Egilsstaðir på Island. Samme som over. Takk for titten 🙂
    1 point
  40. Her har Fenix gjort en kjempejobb! Ser utrolig bra ut, og er enda bedre å fly manuelt enn før. Eneste problemet jeg har er at ytelsen er noe dårligere i external view, men det regner jeg med er noe som kan fikses etter hvert (evt ved at jeg oppgraderer specs, jada jada)
    1 point
  41. Som nybegynner er jeg også glad for å få hjelp.
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...