Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 31. okt. 2020 i alle områder

  1. Er kanskje sær ettersom jeg kjøper til x-plane i disse dager Men vakkert og funksjonelt er det
    2 points
  2. Flight model er meget bra på alt jeg har testet i DCS. Følger jo med flere fly gratis i DCS, så du kan jo starte med dem før du kjøper tilleggsmoduler i form av andre fly og kart. Selv har jeg A-10C, Huey, F-18 og så tenkte jeg å plukke opp F-16 idag som er på salg. Som Ernst påpeker så er lærekurven bratt, men når du begynner å mestre dette her så er det en fantastisk følelse
    2 points
  3. Takk skal du ha Marius, den guiden er det beste jeg har sett ! Har tatt det litt "lettvint" med Spit`n, etter som jeg har flydd A2A sin accusim-variant, og betraktet meg som erfaren sim-pilot. DEN erfaringen holdt i P3D og IL2, men i DCS er det en helt annen verden, og realismen nesten frustrerende. Mye fikling med oppsett av flyene, men når man begynner å få det til, har man underholdning i "evigheter"
    2 points
  4. Bratt lærekurve før operativ tjeneste. Nyter landskapet i Sør-England, mens æ pugger flight manual for Spitfire IX.
    1 point
  5. Det var vanvittig utfyldig forklart. Takk. Det gjør det hele enklere. DCS skal prøves nå! 🙂
    1 point
  6. Svar på spørsmål 1: Flightmodel'en er så nærme real life som en kommer innenfor rammeverket til DCS. De aller fleste av "full fidelity"-modulene er i tillegg også testa og utvikla i samarbeid med tidligere og nåværende piloter på de respektive platformene, og i noen tilfeller har personell fra de ulike nasjonene og forsvarsgrenene som opererer maskinenen også hjulpet til. Godt eksempel på dette er Mirage 2000 og A-10C, hvor henholdsvis Armée de l'air og US Air Force har vært tungt inne for å fin-tune oppførselen til flyene (og også tune de NOE ned fra virkeligheten. OPSEC er no dritt sånn sett). Både ADA og USAF/USAFRES bruker modulene til simulatortrening, men dog ikke i helt samme versjon som det vi vanlige dødelige mennesker får muligheten til å kjøpe. Når det kommer til Warbirds, så er en mann ved navn Nick Grey tungt inne i forhold til å fin-tune fligthmodels. Nick Grey er et navn som mange kanskje kjenner til fra sitt arbeid i The Fighter Collection. Om ingen gjenkjenner det navnet så kjenner de aller fleste igjen Flying Legends Airshow på Duxford. Nick er selv pilot med bred warbird-kunnskap og mange timer bak spakene på de. TFC er også inne på eiersiden i Eagle Dynamics samt at de er utgiveren av DCS World. Hva anbefales av å kjøpe av fly, hvis du skal starte: Vel, denne er værre. Det du må huske på er at DCS World først og fremst er en combatflightsim, og således mangler et par ting i forhold til XPlane og MSFS. Modellering av vær og skyer er ganske meh i forhold, blant annet. Skal en bare fly litt rundt og ikke gjøre noe mer enn det så finnes det faktisk bedre sims der ute. Skal du derimot ut i Vredens Ærend, så tror jeg ikke du får noe spesielt mye bedre rammeverk MED MINDRE du skal holde deg strengt til WW1 eller WW2. Yep, det er warbirds i DCS World, men det foreløpig eneste kartene som ikke blir for moderne er henholdsvis Channel (1940) og Normandie (1944). Så en har litt begrensninger der. Spørsmålet er egentlig ikke hva en anbefaler å kjøpe av fly. Spørsmålet er hva du ØNSKER å fly, og hvilket mission du har lyst til å utføre. I tillegg så er det strengt tatt tre typer fly i DCS: Full-fidelity-moduler som Spitfire, Mustang, ME-109, FW-190A og D, Harrier, F-16C, F/A-18C, F-14B osv. Disse har full "clickypit" (det meste av brytere gjør det de skal gjøre, det er avanserte flightmodels involvert etc). Det neste steget er Flaming Cliffs 3-modulene MiG-29, Su-27, Su-33 og Su-25 samt F-15C og A-10A. Disse har ikke clickypit, og ikke alle har en realistisk flightmodel. Til slutt har du det vi i community'en kaller Mods. En Mod er rett og slett et gratisfly som av og til kun er en reskin av et eksisterende fly sammen med noen totalt urealistiske flightmodels. Det finnes vel og merke en liten håndfull med Mods som faktisk er utrolig bra, f.eks. Community A-4E og Frecce Tricolori Virtuali sin MB-339A/PAN. Sistnevnte er faktisk nå annonsert som en full 3rd party module på lik linje med f.eks. Razbams Harrier, Leathernecks F-14A/A+/B-prosjekt og Heatblurs AJS-37 Viggen. DCS World kommer med to fly gratis, sammen med Kaukasus-kartet. De to flyene du får gratis er TF-51D Mustang og Sukhoi Su-25T Frogfoot. Mustangen er ubevæpna (Du kan evt. kjøpe P-51D-modulen, som kommer med alt av våpen den hadde under krigen) og er så nærme du kommer i realisme. Full clickypit etc. TeaFrog'en er derimot en av FC3-modulene. Den er TUNGT bevæpnet og en av de absolutt beste SEAD/DEAD (Suppression/Destruction of Enemy Air Defence)-maskinene du får i simmen, men den har ikke clickypit. Den har en såkalt "Advanced Flight Model", men den er ikke 100% realistisk grunnet Russisk lovverk når det kommer til tilgang til nødvendig info for å lage en modul så realistisk som mulig. Eagle Dynamics er opprinnelig et Russisk selskap og har mange ansatte i Russland, og er dermed VELDIG forsiktige slik at en ikke ryker uklar med Russiske myndigheter. Alt ut over TF-51D, Su-25T og Kaukasus samt Community-mods'ene koster penger. Prisene varierer veldig: noen ting er ganske dyrt, andre ting er relativt billig. A-10C II koster i skrivende stund 80 imperialistdaler, mens FC3-modulene koster hele $8. Akkurat nå er det i tillegg salg på gang frem til 8 november, noe som gir greit utslag i modulprisene (FW-190 D-9 Dora-modulen koster $24,99, mot normalt $49,99. Anyway, nok avsporing av bildetråden til Ernst
    1 point
  7. Tror jeg vet hva som har skjedd. I forkant av oppdateringen fikk jeg ikke startet simulatoren. Det endte gjentatte ganger bare med et sort vindu og ingen fremdrift. Jeg prøvde da reparasjonsfunksjonen og deretter å resette simulatoren. Da fikk jeg startet den med beskjed om at det var en oppdatering tilgjengelig. Sannsynligvis er en cfg fil blitt endret under resetting og pekte da tilbake til C-disken. Ja, ja - satt oppe i natt og ryddet (fungerer greit nå, men må gå gjennom alle innstillinger)
    1 point
  8. Man må være våken når ting skjer Den spør og du svarer tenk før du svarer 🤔 Jeg fikk ingen spørsmål da og her er alt som før (installasjonen ) Markedsplassen glimrer fremdeles med sitt fravær Passe på å ikke endre måleenheter da det går dårlig de fleste plasser bare å holde seg til US enheter så funker det God helg
    1 point
  9. Helt klart! Det første jeg sjekker når jeg skal ut og fly en maskin jeg ikke har flydd før eller ikke flydd den på ei stund er Chuck's. Rett og slett fordi de er så sinnsykt gode pluss at de er ganske lette å lese. Du har oppsummert DCS i et nøtteskall Såklart, er en del ting som kunne vært langt bedre (været og skyene kunne vært mye bedre), men en får håpe at Eagle Dynamics kommer på banen med Vulkan-motoren snart™. Vent til du begynner med multiplayer i DCS. Det jekker opp ting en god del hakk til!
    1 point
  10. Hatt det litt tidligere, men etter nedlast av siste Nvidia driver har det rullet jevnt.
    1 point
  11. Særdeles nice, Ernst! Kan anbefale Chuck's Guide til Spitfire'n, eller andre fly du måtte ha. Ofte bedre enn den originale manualen. https://www.mudspike.com/chucks-guides-dcs-spitfire-lf-mk-ix/
    1 point
  12. Helt rått! Dette er DCS eller?
    1 point
  13. ææææ de kom inn gal vei begynn fra bunnen blir ikke klok på saken her den legger ikke inn etter klokke og dato men som det passer ser det ut til ?
    1 point
  14. Flott Kjetil men hadde det vært mulig å bruke motorsaga på trærne på innflyvning rwy 19?
    1 point
  15. Dette var rent og ryddig! Fra steg 0 til ferdig importert i simmen. Anbefales for alle som vil prøve seg som scenery devs
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Opprett ny...