Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 29. des. 2018 i alle områder

  1. Godt Folk! Gledelig Jul! De siste par måneder har det blitt urovekkende lite tid til lek & moro, men nå som romjulen har kommet har jeg endelig fått klokket noen timer i loggboken. Fart og spenning fra styrehuset til DCS F-18 i Gulfen, et par friske nordnorske vinterstormer i TFDi’ fantastiske 717 og i dag: en svipptur fra Bergen til Haugesund i FlyJSims 732. Om dere ikke har den fra før, er 737 (og 727) fra FJS noe for seg selv. Kanskje en flymaskin som det ikke snakkes så mye om her inne, men som fortjener mer oppmerksomhet. Det har vært en lang reise fra versjon 1.0 til dagens v 3.0, men jeg har ikke angret et sekund på hver dollar som har finansiert prosjektet. Jeg fikk ikke tatt bilder av hele turen, men noen bilder fra oppstart, planlegging og avgang er med. Velkommen til Bergen Vi starter fra Gate 27. Braathens gamle farger var noe for seg selv. Første vi gjør er å slå på lys i kabinen. Så tar vi turen bak i kabinen for å åpne der også slik at ombordstigning går litt raskere. Noen som husker de gule slitte utility-knappene fra denne flymaskinen? Opp med døren. På denne maskinen har vi airstairs både fremme og bak som gir rask og effektiv turn-around. Da var det inn i cockpit for å gjøre inspeksjon. Bakkemannskap har koblet til GPU og gjort det meste klart for oss. Bergensere kan være effektive de også om de bare må. Lys-test: Alt ser så meget bra ut. Lyst-test er faktisk viktig, da de har en tendens til å ryke. Jeg sliter litt med CIVA i RC2, så den utgår dessverre i dag, men det er VORs hele veien til mål så dette skal gå fint selv om skydekket blir tettere lenger sør. Rask test av Emergency lights før vi slipper inn passasjerer Vi har litt folk med oss i dag og været sydover er variert, så vi tar med nok drivstoff til å håndtere noen runder både på Karmøy og Sola. Om nødvendig skulle vi ha nok til å returnere til Flesland uten problemer, men jeg satser på at dette går bra. Temperatur på 15C gir oss en EPR på 2.15. Noe høy, men da får vi i det minste maskinen opp i luften raskt. Tug koblet på. Da er vi klare På vei til rullebane 17. Passasjerer kan nyte synet av Sotra på den noe lange veien ned til A2 Der var vi klare for avgang. 2.15 EPR, thrust set. Er nesten red-line dette her, men det får gå. Tre av syv fjell i bakgrunnen. Hvem klarer å nevne hvilke det er? Hjul på vei opp Stord VOR fanget opp. Da er det bare å sette kursen. Braathens klassiske farger «Det var det me rakk» denne gangen. Forhåpentligvis får vi med landing neste gang.
    3 points
  2. Bare å finne fram popcornet her å sette seg godt tilbake 🤣
    2 points
  3. Har ingen formeninger om Captain Sim verken for eller i mot, men er enig med Jan Reidar i at 757 er den lekreste airlineren der ute
    2 points
  4. Som sagt tok en tur ble noe frisk i høyden 44ms og veldig turbulent så trakk ned til "bakkenivå (under skyenivå ) noe bedre der så fikk filmet litt av slutten på turen
    1 point
  5. Mens dere andre ser ut til å kose dere med fighters og div, holder jeg meg sivilt Kjøpte CS 757 for en god stund siden, men tenkte å prøve på nytt etter siste oppdatering. I juletidene har jeg ofte litt tid til overs, så har satt meg inn i div systemer. Ikke noe study level, men absolutt en morsom sak å ha i simmen. Flyr som en drøm å man merker at den er helt annerledes enn mine vante A320 og B737... Liker når flytyper oppfører seg forskjellig. Ofte i P3D blir ting litt for likt aerodynamisk etter min smak. Fortsatt god jul!
    1 point
  6. Jeg sier som jeg pleier: Bildene var som vanlig flotte @Hans R Arntzen! Keep 'em coming...
    1 point
  7. Fredrik: Ja en god 757 vil jeg og ha 😉 PS: Trådstarter blir vel helt satt ut av påfølgende diskusjon😂
    1 point
  8. Joda, men vnav er såpass elementær i et fly som en 757, at i en prisklasse på nærmere 80 dollar så skal det bare fungere. All flyging kommersielt er ved bruk av flight director, så at da er det ganske elementært at en såpass viktig funksjon som vnav fungerer. Å bruke alternative løsninger til vnav er ikke standard sop, og heller ingen løsning for late utviklere som er mer interessert i pengene til kunden enn å rette opp viktige feil. V/S gir i utgangspunktet ingen beskyttelse mot stall, så V/S i climb kan i verste fall være direkte farlig om man ikke følger med. Nå er jeg litt usikker på hvordan V/S på en 757 fungerer og om den catcher høyden som er satt og ikke bare fortsetter å gå ned helt til du treffer bakken. På DHC8 må du ha "alt sel" aktivert, hvis ikke bare durer den gjennom fastsatt høyde til den enten treffer bakken eller steiler i climb. Og den holder fastsatt VS uansett om du så passerer 600 knop eller dropper under 70. Ikke helt sikker på hvordan FLCH funker med tanke på cost index osv. Men den kjører vel idle i descent uansett for å gi max rate of descent, men det er ikke alltid man vil ha max rate of descent når man skal starte nedstigning. Jeg er mulig litt kresen, men jeg betaler ikke masse penger for juggel som ikke fungerer som det skal. Og feil er det alt for mye av i CS produktene etter min mening til at jeg gidder å vurdere dem. Iallfall ikke i prisklassen dem opererer i Men selvfølgelig, andre kan være forskjellig fra meg og ha andre preferanser. Det er tross alt bare jul én gang i året så å kose seg med et par juleøl på en fredagskveld i romjula må være lov
    1 point
  9. Når Sode 1.6.3 kom ut fikk man støtte for at flere dookingbroer som kunne dooke til samme fly så lenge flyet støtter dette. Dette er typiske fly som ofte får to dookingbroer tilkoblet ved gate, Airbus A330, 340, 350, Boeing 757, 747, 767, 777 og 787 kunne fra å med Sode 1.6.3 få broer på dørene L1 og L2 sammtidig så lenge CFG fila inneholder informasjon om disse dørene. Dette gjelder også får AI traffic om man aktiverer suport for dette i Sode. Men det er jo en flyvende hval som er veldig glad i å få 3 dookingbroer, og det er Airbus A380. Pr idag er det ikke mamge sceneryene som støtter dette, men Singapore gjør det, og slik ser det ut når en A380 står ved en av gatene som nettopp støtter dette. Enjoi den stadig økende realismen også innefor ai.
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Opprett ny...