Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Yesterday
  2. Last week
  3. Her er en sak fra NRK Sogn og Fjordane. Mulig dere har sett den før, men veldig bra artikkel for de som er interessert i flysimulatorer, og spesielt med bevegelse (6DOF). Her er det ungdommer som utfolder seg. NRK Artikkel. Trykk denne linken.
  4. Da har jeg fått installert, og testet. Dette ser/føles svært lovende ut. 2 stk bass shakers under stolen, USB lydkort og Opus FSI software til å styre hvor mye eller lite vibrasjon man ønsker i stolen på de forskjellige tingene, som gear up/down, flaps, spoilers, engine, taxing/touchdown osv. Til forsterker hadde jeg liggenede en gammel Rotel forsterker som gjør nytten. Sikkert veldig overkill av en forsterker, men bedre å bruke den, enn at den samler støv. Ved det finnes noe som er mindre og mer plasseringsvennlig. Kunsten er å få lite nok vibrasjon til at det føles bra, samtidig som at for mye vibrasjon gjør stolen til en kjempevibrator . Litt spøkefullt sagt, så er det kanskje en ide for de som ønsker at dama skal bli interessert i hobbyen
  5. I just completed this quiz. My Score 20/100 My Time 26 sekunder  
  6. Earlier
  7. Samme problem har jeg også, og må sette touch skjermen som hovedskjerm for at det skal fungere riktig. Med Windows 10 ser det ut til at det alltid er hovedskjermen som er aktiv for skjerm instrukser fra touch (usb). Har prøvd å søke på nettet uten å finne noe svar, men det finnes helt sikkert løsning på det gjennom drivere eller Windows oppsett. Håper at det er andre her som har et bedre svar
  8. Har gått over til Thrustmaster Warthog HOTAS og selger min kjære komplette Saitek Throttle mod fra Sergey Fedorchukov. Kommer som komplett sett: -Saitek Throttle mount -737 Throttle handles, flaps og spoiler handle. -Fuel cutoff leavers. -medfølger flaps detents for B747/777. Saitek Throttle følger med. Pris: 1900 (+evt frakt) Video om utstyret vises her: https://youtu.be/wBKNVaJnZeo
  9. Jeg har montert en ekstra 10" skjerm i simmen for bruk til f.eks GPS eller FMC i undocket tilstand. I utgangspunktet så fungrer det utmerket. Jeg kjøpte denne 10" skjermen med touch, slik at jeg kan "trykke" direkte på dem, men touch'en fungrer ikke. Når jeg setter 10" skjermen som hovedskjerm, så fungerer det utmerket, men med en gang jeg setter den som skjerm nr. 2 og utvidet skrivebord, så følger ikke touch-funksjonen med. Noen som har et tips eller 2 her? Driverene fungerer greit, og plug and play funksjonen finner "peke-enheten" med en gang. OS er WIN10 64Bit. Begge skjermene er koblet til samme skjermkort. Har prøvd med USB skjermkort til ekstraskjermen, men problemet er også der det samme. Problemet er likt, enten jeg kjører vanlige Windows programmer eller P3D.
  10. I just completed this quiz. My Score 60/100 My Time 75 sekunder  
  11. Jeg holder til på Nodeland mellom Søgne og byen (krs.)
  12. Her er min «hule». Er veldig kult at det finnes i nærheten noen som har ordentlige cockpit-bygg. Man føler seg som nerder på hver sin tue. :-P
  13. Fra Sørlandet, ENLI, her. Drev mye med flightsim før; dvs. for mange, mange år siden. Så kom jeg over noe av utstyret igjen, kjøpte noe ekstra og plutselig er jeg forsiktig i gang igjen. Samt prøvd meg litt ut på VATSIM. Har FSX SE. Er skjeldent å se meg i en jet; Turboprop er det jeg foretrekker. Har Carenado F50 (flott modell, men dessverre en skuffende FMS) Har også Justflight F27. Et herlig fly med flott lyd fra Dart-motorene. Litt VOR-navigering gjør seg. Skulle gjerne sett at det kom en god payware Dornier 328-110.
  14. I just completed this quiz. My Score 20/100 My Time 64 sekunder  
  15. I just completed this quiz. My Score 20/100 My Time 33 sekunder  
  16. Heisan Stein. Ja skal sjekke ut om dette kan fungere også. Må finne en lur plass under setet for selve elementet. Skal gi en tilbakemelding når alt er på plass og testet.
  17. Ett annet alternativ som kanskje kan være verdt å vurdere er Simsound.Du får 30 dagers prøveperiode. https://www.simsounds.de/home/download Diskusjon på Prosimforumet går her. https://prosim-ar.com/forum/viewtopic.php?f=72&t=15425&hilit=butt+kicker
  18. Takk for svar Per. Har bestilt fra Ljudia et sett som her: https://www.ljudia.no/produkter/hoyttaler/basshakers/sinus-live-basspump-4ohm-2pack Prisen var jo grei, kr,. 455,- for et sett. Har en egen forsterker fra gammelt av, som jeg tenkte skulle gjøre nytten for å drive dette, og har bestilt et eget USB lydkort, som skal dedikeres kun til dette bruket. Har også tittet på en programvare fra OPUS software, som er godt egnet til dette bruket og er et interface. Link til denne er: http://www.opussoftware.co.uk/opusfsi.htm. Den kan med hell brukes til "Buttkicker". Prisen er jo ikke avskrekkende heller: USD 29,95.
  19. Bass shakers eller tactile transducers montert under seter (eller hvor mann nå måtte trenger vibrasjoner) er heftige tillegg til en simulator. De fleste cockpit hjemmebyggere har vel erfaring med disse. Å kjenne vibrasjoner når motorene starter, når du taxer over runway skjøter eller ved landing m.m gir ett stort pluss til opplevelsen. Tar vel lyd / risting ut fra det vanlige PC lydutgangen til en omformer/ forsterker (medfølger ?). Trenger vel ikke noe spesiell software. Tror Fisher Amps Butt Kicker er de mest kjente, men et relativt dyrt alternativ tror jeg. Ser de har en 4 Ohm 50 W til ca. en tusenlapp og en adskillig større og krafigere til vel 2000,- + Sistnevnte er vel overkill til en vanlig simulator vil jeg tro. Har selv et annet alternativ montert under setene mine som jeg er godt fornøyd med og har gjort nytten i mange år: To stykk Aura Sound AST-2B-04 4 Ohm 50 W, disse til ca. halve prisen av Butt Kicker nevnt over mener jeg å huske. Søk og du finner mange alternativer. Du kan til å med finne opskrift på å lage dine egne
  20. Hei alle sammen. For å øke virkelighetsfølelsen, så hadde jeg tenkt å montere en bass-shaker i sete/stolen. Noen bruker noe slikt her? Bruker idag P3D v4.5. Det trengs vel kanskje noe software for å styre dette, og en forsterker etc.
  21. Det vet jeg, Kjetil Var mer en kommentar til Froogle sitt syn
  22. Tror du misforsto meg iallefall Marius. Jeg er ikke fanboy av noen som helst utvikler! jeg delte bare Frooglesims syn på saken. 😏 Om han får rett eller ikke, er en annen sak.
  23. Du er unnskyldt der, man vet hva man kan forvente av Eagle Dynamics, men det er litt tidlig å si hva vi får fra Microsoft denne gangen - når det er sagt, jeg er nysgjerrig. DCS kommer fortsatt til å være hovedsimen min, men jeg savner en sivil sim.
  24. Han hadde egentlig jævlig lite å si om simmen spesielt, men hadde veldig mye å si rundt økosystemet rundt. Jeg synes mye av det er totalt pisspreik og typisk skremselspropaganda fra Youtubere, og det på tross av at Froogle pleier å være en av de bedre. Mye av det er "Vi har allerede mye bra i form av P3D og XPlane11 og DCS og Aerofly FS så jeg ser ikke poenget med hvorfor Microsoft gidder", og, for å være helt ærlig: Jeg hadde forventa bedre fra Froogle enn dette. Argumentene rundt Azure og "always online" er også for søkt etter min mening. Ja, greit nok, synd om du har lyst til å fly etter at tosk med gravemaskin har røska over fiberet ditt eller du har Internettlinje type brevdue hjemme, men du har faktisk da andre valg (se over). I sluttkommentaren til Froogle så nevner han egentlig det som er kjernen i hele kaka: Det er foreløpig for lite informasjon ute til å kunne bli spesielt interessert eller hypa for FS2020. Å gå fullstendig fanboi bare på grunn av en video er, igjen etter min mening, tåpelig og det er å sette seg selv opp for total failure. Greit nok, skal ikke prate så jævlig høyt om akkurat det (de andre i Arctic Tigers kan sikkert fortelle volumer rundt reaksjonen min når DCS Viper ble lansert), men å gå fullstendig bananas foreløpig er en smule tidlig.
  25. Ikke mye positivt i Frooglesims ører med nye MSFS iallefall. 😅😅
  26. Jeg holder også til på sørlandet. Kristiansand 😃 Ikke vært aktiv på endel år men holder på å ta det opp igjen!
  27. Hey! Så kult at det finnes flere nerder på Sørlandet! Jeg holder til i Arendal. Har ikke cockpit, men driver seriøst med GA-flyvning i PilotEdge-landskapet med ATC og slikt.
  28. Hei. Jeg er en flightsimmer i 40-årene på Sørlandet. Har en to-seters 737-800 cockpit hjemmebygg. Hadde vært artig å komme i kontakt med andre flightsimmers i Grimstad området for å dele erfaringer og kanskje fly 2 stykker i cockpit?
  1. Load more activity
  • Create New...