Flightsim.no Multiplayer server lansert

 

I dag lanserer vi Flightsim.no Multiplayer server.
Vi har lenge hatt lyst til å sette opp en fast multiplayer for alle dere brukere, men det var først da vår generøse entusiast Andre S. Klophus kunne bidra både med fast serverplass og testhardware at det ble fart på planene. Vi takker for utrolig velvilje og tar sikte på å stille med egen hardware innen kort tid så du får frigjort PCen din.
Vi må gjennom en testperiode for å se at løsningen fungerer, og ikke minst lære oss hvordan MP serveren håndteres for best mulig resultat.
For å vite hvordan løsningen fungerer og kunne optimalisere funksjonen, er vi avhengig av at dere gir oss tilbakemeldinger på hva som er bra og hva som kan gjøres bedre eller anderledes. Bruk forumet til diskusjoner rundt løsningen.

Robert Hulthin er serveradministrator, men vi i teamet vil bistå ved behov. Takk for at du tok på deg den Robert.

Grunnen til at vi valgt FSHost som multiplayer plattform, er at denne takler FS9, FSX, FSX:SE og P3D i en og samme sesjon, og vi vil ha et tilbud til de fleste. Vi vet enda ikke hvordan dette oppfører seg IRL, så jeg oppfordrer dere til å kjøre klienten, delta og gi tilbakemeldinger for å hjelpe oss til å gjøre tjenesten best mulig. X-plane har vi dessverre ingen løsning for på nåværende tidspunkt.
Det finnes også radarklienter som kan kjøres på server, så det blir fullt mulig med ATC i luftrommet utover høsten for de som ønsker det. Været er også noe vi må lære oss å styre, men dette og mye mer kommer utover høsten når simulatorsesongen virkelig tar til igjen. Denne sommeren må jo ta slutt snart 😀

Visning at trafikken på server gjøres enda i et enkelt grensesnitt på Multiplayersidene, men mer og bedre informasjon om pågående sesjoner med bl.a. kart, vil komme snarlig.

Så nok en gang, tusen takk til Andre Klophus for at denne lanseringen lot seg gjøre i 2016, og velkommen alle sammen til hyggeflyging på Flightsim.no Multiplayerserver!

See you at gate