Gå til innhold

AI AI for en verden


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Fikk hjelp med en mirakelkur for AI-flytrafikk,  så nå er det like mye trafikk i lufta som på sjøen,  og det ble straks mange hakk bedre innlevelse i FS-verdenen.  Og det beste av alt,  simmen flyter like bra om det er mange eller få fly i bevegelse  ;D 

 

SyqPsJw.jpg

Bodø ble plutselig tettpakket med flytrafikk.

 

piRkD0W.jpg

Og selv om F-16 skvadronene flytter til Ørlandet,  så beholder æ dem i Bodø uansett  ;D

 

rDKxDuv.jpg

Det samme gjelder Andøya,  her får ingen politikere komme å kødde med Orionflyene !

 

zFBkyiI.jpg

Og patruljeringen skal få holde på døgnet rundt .

 

SorSPTW.jpg

Selv utenlandske flybesøk er velkomne  8)

 

aR6AnVk.jpg

Også Gardermoen har fått det travelt,  men æ må finne ut hvordan æ skiller ut default-trafikken ?

 

IRamXhC.jpg

Får høre litt med Luftforsvaret om de også venter inn AI for F-35 og A8 ??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også Gardermoen har fått det travelt,  men æ må finne ut hvordan æ skiller ut default-trafikken ?

 

 

Gå inn i scenery/world/scenery og forandre filtypen på fila som heter TrafficAircraft.bgl til f.eks TrafficAircraft.off.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske rett frem å legge inn trafikk i P3D v4 som i forgjengerne.

 

2 ting du må huske.

 

1. Flightplanene MÅ være i FSX/P3d format. Har du en eller flere i fs9 format vil du klø deg i hodet over merkelige resultater.

 

2. Du må bruke native FSX/P3d ai fly. Eller får du fly som mangler diverse deler osv.

Du kan trygt slette alle lightmaps som følger med flyene hvis du har dynamic lighting på.

 

Over hos http://www.alpha-india.net/forums/index.php finner du flightplans, fly og programvare som gjør jobben 10 ganger raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Gå inn i scenery/world/scenery og forandre filtypen på fila som heter TrafficAircraft.bgl til f.eks TrafficAircraft.off.

 

Takk skal du ha,  skal prøve å gjøre det sånn  ;)

 

Eller ser de guddommelige så i nåde til meg at det er relativt (sic!) enkle prosedyrer for å legge inn AI i P3D4?

 

He he,  tror forklaringen til Daniel S er den beste tilnærmingen.  Æ har nok vært et mareritt av spørsmål og uvitenhet før det begynte å fungere  ;D

 

Jeg har vurdert Ultimate traffic live, men venter litt enda for å se om den også en gang kommer ut av beta.

 

Jeg har også fulgt litt med på UT Live,  men ble lei av å vente på ferdig programvare.

 

Nå snakker vi her. Ser meget bra ut..

 

Jotakk Steinar,  har ikke hatt bedre AI-løsning siden du laget noe lignende tilbake i FS9  ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg har oppfattet så er det ikke "piz åv keik" å legge inn AI-trafikk i P3D4. Noe om at man inn i alle ruter å mekke? Eller ser de guddommelige så i nåde til meg at det er relativt (sic!) enkle prosedyrer for å legge inn AI i P3D4?

Ganske rett frem å legge inn trafikk i P3D v4 som i forgjengerne.

Over hos http://www.alpha-india.net/forums/index.php finner du flightplans, fly og programvare som gjør jobben 10 ganger raskere.

Prøver å registrere meg, men siden nekter å godta at Airbus A380 er verdens største passasjerfly.

Får lese litt ...

Prøvde en annen kode og flytype. Da gikk det. Pussig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg har oppfattet så er det ikke "piz åv keik" å legge inn AI-trafikk i P3D4. Noe om at man inn i alle ruter å mekke? Eller ser de guddommelige så i nåde til meg at det er relativt (sic!) enkle prosedyrer for å legge inn AI i P3D4?

Ganske rett frem å legge inn trafikk i P3D v4 som i forgjengerne.

Over hos http://www.alpha-india.net/forums/index.php finner du flightplans, fly og programvare som gjør jobben 10 ganger raskere.

Prøver å registrere meg, men siden nekter å godta at Airbus A380 er verdens største passasjerfly.

Får lese litt ...

Prøvde en annen kode og flytype. Da gikk det. Pussig!

 

Jeg har netop endret dette spørgsmål, så det ikke kommer mere. Det var ikke noget bra spørgsmål, og man kunne kun svare på en bestemt måte. Ikke på flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg har oppfattet så er det ikke "piz åv keik" å legge inn AI-trafikk i P3D4. Noe om at man inn i alle ruter å mekke? Eller ser de guddommelige så i nåde til meg at det er relativt (sic!) enkle prosedyrer for å legge inn AI i P3D4?

Ganske rett frem å legge inn trafikk i P3D v4 som i forgjengerne.

Over hos http://www.alpha-india.net/forums/index.php finner du flightplans, fly og programvare som gjør jobben 10 ganger raskere.

Prøver å registrere meg, men siden nekter å godta at Airbus A380 er verdens største passasjerfly.

Får lese litt ...

Prøvde en annen kode og flytype. Da gikk det. Pussig!

 

Jeg har netop endret dette spørgsmål, så det ikke kommer mere. Det var ikke noget bra spørgsmål, og man kunne kun svare på en bestemt måte. Ikke på flere.

 

Beklager, hvis jeg gjorde noe som irriterer noen, men egentlig så skjønte jeg ikke kritikken. Men la dette ligge. Jeg skal se om jeg finner hjelp til å legge inn AI-fly i P3D v4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...