Skrevet av Emne: Første add-on scenery  (Lest 686 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Gunnar Fidjeland

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 572
Første add-on scenery
« på: 03.10.2017, 19:42:11 »
Første add-on scenery kommer snart til FSW.

Sitat
Turbulent Designs are bringing Big Bear Airport to Flight Sim World, taking advantage of the updates to physically-based rendering to realistically map out this high-altitude airport.




Kjetil Håvan

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 1722
Sv: Første add-on scenery
« Svar #1 på: 03.10.2017, 20:41:09 »
Kult! Skikkelig bra kvalitet på det sceneryet tydeligvis!  :o
I7-6900K, MSI X99A Raider LGA-2011-3, Hydro H100i, 32Gb HyperX 2800mhz DDR4, Inno GTX 1080 TI Gaming OC. Saitek Proflight Yoke, throttle and rudder System, Proflight panels + TrackIR 5.

Øivind Skau

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 80
Sv: Første add-on scenery
« Svar #2 på: 04.10.2017, 09:13:51 »
Den asfalten der så flott ut, det skal de ha.

Fredrik Edvardsen

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 7416
Sv: Første add-on scenery
« Svar #3 på: 04.10.2017, 10:15:10 »
Den asfalten der så flott ut, det skal de ha.
PBR er gode greier ;)

Gunnar Fidjeland

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 572
Sv: Første add-on scenery
« Svar #4 på: 04.10.2017, 14:57:25 »
Ja, håper ORBX klarer utnytte dette til fulle.
Utvikleren Gibbage uttaler:

Sitat
"The new/old engine seems VERY powerful and many of the old FSX tools are similar, but the new PBR shader is SUPER powerful. Its going to take a VERY VERY long time for 3rd party dev's to explore the full limits of PRB in FSW and I really look forward to seeing what people can do."

Kjetil Håvan

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 1722
Sv: Første add-on scenery
« Svar #5 på: 04.10.2017, 21:35:25 »
Mye heftig man får til med PBR når det kommer til realisme. Tross alt består alt vi observerer av lys/skygge og lys/fargebleeding som oppstår når fotonet tar med seg egenskaper fra materialet det spretter fra og videre til neste, and so on. Videre inn til øyet vårt.  :)

I7-6900K, MSI X99A Raider LGA-2011-3, Hydro H100i, 32Gb HyperX 2800mhz DDR4, Inno GTX 1080 TI Gaming OC. Saitek Proflight Yoke, throttle and rudder System, Proflight panels + TrackIR 5.

Gunnar Fidjeland

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 572
Sv: Første add-on scenery
« Svar #6 på: 05.10.2017, 20:35:58 »
En liten snutt om utviklingen:


Kjetil Håvan

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 1722
Sv: Første add-on scenery
« Svar #7 på: 07.10.2017, 19:02:28 »
For å være helt ærlig synes jeg de overdriver refleksjonene fra sola i asfalt. I denne filmen blir nesten asfalten for glossy! Skjønner ikke hvorfor de ikke tuner den ned en del, da den blir for mye plastikk, eller blinn material som vi sier.
I7-6900K, MSI X99A Raider LGA-2011-3, Hydro H100i, 32Gb HyperX 2800mhz DDR4, Inno GTX 1080 TI Gaming OC. Saitek Proflight Yoke, throttle and rudder System, Proflight panels + TrackIR 5.

Gunnar Fidjeland

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 572
Sv: Første add-on scenery
« Svar #8 på: 08.10.2017, 14:03:05 »
For å være helt ærlig synes jeg de overdriver refleksjonene fra sola i asfalt. I denne filmen blir nesten asfalten for glossy! Skjønner ikke hvorfor de ikke tuner den ned en del, da den blir for mye plastikk, eller blinn material som vi sier.
Dette er noe som er under utvikling (nå kommer PBR 2.0). Her er en oppsummering fra helgens presentasjon (The world’s largest flight sim show, Cosford):

Sitat
Info From Flight Sim Show Presentation
For anyone who wants to watch the presentation, here you go: https://go.twitch.tv/videos/180403028

For those who don't want to watch, here's what was mentioned...

Their current tech focus (for the next few months):

- Implementing dynamic weather, followed by live weather
- Expanding PBR 2.0 coverage across the terrain
- Dynamic lighting for a better night flying experience (work has already begun on this)
- Performance + stability

Current content focus:

- Improving day 1 aircraft systems
- Additional mission packs
- More aircraft types (not sure if this includes default aircraft too)

Other stuff in the roadmap:

- Expanding checklists beyond cold & dark
- IFR flight planner extensions
- Much improved ATC


Also:

- SDK should be released next month (special thanks to Drawyah for asking).