Gå til innhold

Fysikk i War Thunder


Anbefalte innlegg

Har fått spørsmål opp i gjennom om WT holder noe særlig nivå når det kommer til å simulere ekte flyging, så jeg har i hui og hast rasket i hop en kjapp videosnutt med de to ytterpunktene, arcade og full simulering av fysikken mens jeg ratter Mustangen som en rapa tulling, det burde gi et greit inntrykk.

Jeg finner personelig fysikken i Sim modus veldig lik det den var i IL-2 for en del år tilbake, funker fjell altså 8)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin video, som illustrerer forskjellene mellom arcade og simulator mode godt. Som du sier, arcade mode er ikke noe særlig, spesielt ikke for oss sim geeks, og prøver man å spille arcade som en simulator får man fort juling av folk som sitter og bruker mus og keyboard. I simulator mode vil jeg si at flight modellene i WT er fullt på høyde med mye man finner i FSX/P3D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, jeg mistenker at det er myten og mye av årsaken til at mer seriøse simmere styrer unna WT, folk tenker rett å slett at det er ren arcade hvor point and shoot gjelder.

Og det stemmer nok at flertallet ihugga WT flygere er noe yngre og holder seg til mer arcade flyging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok det, selv hadde jeg lekt litt med forgjengeren "birds of steel" så når WT kom til PS4 og atpåtil var gratis så var det ikke spørsmål en gang, nå har jeg herja rundt i 2 og et halvt års tid og er fortsatt storhekta på sim modusen ;)

I tillegg er det skøy å dasse litt rundt med pabservogner fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit å fly i arcade mode for å bli kjent med simmen:Sette opp knapper,wiev,følsomhet på kontroller m.m.

Så er det jo gøy,da,selv om jeg blir drept tre-fire ganger i hvert game,tar det ikke personlig,hehe.

Poenger til å anskaffe nyere og bedre fly får jeg også.

Tar også test flights i simulator mode,og det blir noe helt annet.

Forskjellen på realistic og simulator mode har jeg ikke helt klart for meg,annet enn at jeg må starte motoren selv i sim mode (trykke "I" på tastaturet)

Det forundrer meg at WT er gratis,det er en veldig bra sim.Hva tjener de penger på?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengene kommer inn ved at folk bruker penger på simmen som alt annet ;)

Det er som de fleste free to play spill, masse innhold mann kan kjøpe seg, alt fra premium abbonement som gir mer poeng pr flight, premiumfly med samme effekt, ingame currency og mye annet, så de klarer seg bra.

Selvhar jeg brukt i allefall en del hundrelapper på WT og syns det har vært verdt det.

Forskjellen på realistic og sim er selvsagt mindre enn mellom arcade og sim, men det er en del greier, den første mann merker er at torquen på flyene er så og si borte i realistic, i tillegg trimmes flyene automatisk og det følger med en "instruktør" som hindrer deg i å utnytte flyets fulle potensiale, ellers er de relativt nært hverandre når det kommer til fysikken.

Personelig flyr jeg realistic, gjerne med et svært bombefly, når jeg kværner mot nye fly, men det er jo en smaksak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...