Skrevet av Emne: Skjermer for B737 MIP  (Lest 1685 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Stein Aasheim

• Donator 2017
  • Hero Member
  • ENVA
Sv: Skjermer for B737 MIP
« Svar #20 på: 23.08.2017, 21:20:02 »
Bygger man cockpit selv så bruker man vanligvis en systemsimulering fra Project Magenta http://www.projectmagenta.com/ ,Sim-Avionics http://www.sim-avionics.com/ eller ProSim https://prosim-ar.com/ som er di mest brukte.ProSim og Sim-Avionics er nok mest oppdatert og kan kjøpes for 737/777 eller Airbus 320. PMDG egner seg dårlig i så måte.Selv bruker jeg ProSim og det er det flere på dette forum som bruker og som alltids er behjelpelig.
Man instalerer da diverse moduler som gir deg anledning for å ha t.eks.simmen på en hoved pc og så kjører man resten på pc'er i nettverk.Således kan man også kjøre flere skjermer på nettverks pc'ene.Jeg har selv 3 pc'er i nettverk som kjører sammen.
Så du får da ikke dette problemet med skjermkort og manglende utganger,docking av vinduer osv.for å ha fulloversikt.Anbefaler deg å kikke litt på linkene over om du tenker på å bygge noe cockpit og registrer deg gjerne i forumene.
W7 Pro/EN 64,8 Gb ram, I7 6700K @4.6, 2 X MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB/SLI, Asus Z170-Deluxe, 2x SSD Sata3, 3 BenQ 24.
http://www.virtualnorwegian.net/signatures/NAX5889.png

roarkr51

• Newbie
  • *
« Svar #21 på: 13.09.2017, 22:32:53 »
Hei,

Kan du gi en nærmere forklaring til

"PMDG egner seg dårlig i så måte"

Roar Kristensen

www.flightsim4fun.com

Stein Aasheim

• Donator 2017
  • Hero Member
  • ENVA
« Svar #22 på: 13.09.2017, 22:45:19 »
Skal du ha opp flere skjermbilder samtidig så må du undocke vinduer og dra di over til andre skjermer og alle disse ekstra skjermer må du kjøre sammens med hovedsim.Du kan ikke dra dette over til en pc som kjøres i nettverk så her får du begrensninger da alle vinduer må kjøres over samme pc,men det finnes ett alternativ da som heter "WideView" som gir deg muligheten til å kjøre dette over netteverk.Dette er det imidlertid ikke alle som får til å virke tilfredsstillende og jeg vet heller ikke om det er kompatibelt med P3D V.4 for øyeblikket.
W7 Pro/EN 64,8 Gb ram, I7 6700K @4.6, 2 X MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB/SLI, Asus Z170-Deluxe, 2x SSD Sata3, 3 BenQ 24.

roarkr51

• Newbie
  • *
« Svar #23 på: 13.09.2017, 23:33:54 »
Jeg kjører all mine skjermer fra samme PC og har ingen problem med å bruke PMDG i min cockpit. Hva er problemet med å sette opp skjermene en gang? De kommer opp der de skal være hver gang etterpå når simmen startes.

Det er greit å komme med påstander, men da må de underbygges med fakta.

Stein Aasheim

• Donator 2017
  • Hero Member
  • ENVA
« Svar #24 på: 14.09.2017, 00:00:58 »
OK.
Løsningen med PMDG i en full cockpit,som jeg antar att du vil referere til iflg link under din signatur har vært diskutert i andre fora og hvis du kan få en 100% realistisk simulasjon ut av dette som i t.eks.ProSim så er jo det bra.Der har vært mange diskusjoner i diverse fora om dette,både enige og uenige og den diskusjonen vil jeg ikke begi meg inn på.
Da får du heller starte din egen tråd om dette.

Geir Teigo

• Administrator
  • Hero Member
« Svar #25 på: 14.09.2017, 07:32:13 »
Ettersom PMDG har egenprogrammerte gauges, og en rekke funksjoner er knyttet til disse, så kan ikke PMDG benyttes sammen med Prosim737 pragramvaren.
PMDG som standalone cockpitsoftware lar seg nå i stor grad løse, da de aller fleste offsets nå er "offentliggjort".
For 10 år tilbake gjorde Ian Sissons et fantastisk stykke arbeid for å fullintegrere PMDG737 mot FSUIPC (inkl. mousemacros etc), og det er langt lettere å kaste seg ut i det prosjektet nå enn da.
------------------
Geir / NAX

Ø.C.H.

• Full Member
« Svar #26 på: 14.09.2017, 12:12:09 »
Jeg kjører all mine skjermer fra samme PC og har ingen problem med å bruke PMDG i min cockpit. Hva er problemet med å sette opp skjermene en gang? De kommer opp der de skal være hver gang etterpå når simmen startes.

Det er greit å komme med påstander, men da må de underbygges med fakta.

Hei Roar.
Av nysgjerrighet - henter du skjermene (ND, MFD etc.) ved å løsne de fra VC eller 2D, og så dra de over på relevant fysiske skjerm, eller har du modifisert panels.cfg?

Ivar Hestnes

• Hero Member
« Svar #27 på: 14.09.2017, 23:06:26 »

Jeg har ett display som er egnet for lower eicas. Fungerer meget bra. Men det finnes helt sikkert bedre paneler å få kjøpt. Det som er viktig er grundig studere datablad for panel, driver for belysning og kontrollerkort. Så får man finne ut av om det finnes ferdige kabler (som det stort sett gjør) eller om man heller lager kablene sjøl. Mange kontrollerkort er "universale" og det er kjempeviktig å sette microswitcher/Jumpere for strøm korrekt i forhold til det som skal drives.

Se lista under for komponentene jeg har brukt. Dette var en del jobb å finne ut av. Men bare to produsenter å forholde seg til gjorde det litt enklere da. Dette var dog ikke billige deler og jeg ville nok prøvd å finne noe rimeligere. Det er 5 år siden jeg kjøpte dette så kan hende at det er helt avleggs, men displayet er i hvert fall i drift.

Parts list for 10.4" IPS/SFT screen:
------------------------------------------------------------------------------------
Panel:             NL8060BC26-28      (NEC)
Inverter                 104PW201              (NEC)
LED driver cable:      121CBL02              (NEC)
Inverter cable:         426052000-3      (digitalview)
LVDS-cable:         426493000-3      (digitalview)
OSD kit:                 60125-3         (digitalview)
Screen controller:      ALR-1400              (digitalview)
Power cable for ALR-1400:   426013800-3      (digitalview)

min nettside[/url]

roarkr51

• Newbie
  • *
« Svar #28 på: 15.09.2017, 10:28:04 »
Sitat
Av nysgjerrighet - henter du skjermene (ND, MFD etc.) ved å løsne de fra VC eller 2D, og så dra de over på relevant fysiske skjerm, eller har du modifisert panels.cfg?

Jeg løsner all skjermer og justerer de slik at de passer riktig inn i MIP åpningene. CDU skjerm er den eneste jeg har endret i panel.cfg, slik at det kun er CDU skjerm(ikke hele CDU) jeg løsner.

Deretter lagrer jeg et flight scenario i P3D. Dette vil da ha all info om skjerm plasseringer. Dette gjøres kun en gang.

Når jeg starter opp cockpiten laster jeg bare inn dette scenario og vips så er alt der det skal .

Panel.cfg for CDU og annen info kan ses på www.flightsim4fun.com